Off road motor trip

ik ben op zoek naar iemand of een paar mensen die van off road motor rijden houden en ook van kamperen

mijn bedoeling is om een eerst een aantal kleine trips te maken richting duitsland en later naar Noorwegen of Tsjechie, Polen

ik rijdt zelf op een KTM 520 en zoek dan ook wel mensen met een soort gelijke motor

het gaat mij niet om super hard door de bossen te knallen, maar meer om te gaan hoe de wind waait en ook nog wat van de omgeving mee te maken

Planning? nog geen

ik hoor graag van jullie

Groeten Martin

Hoi Martin,

Ik ben nicole, 20 jaar en de trotse bezitter van 2 motoren. Een kawasaki gpx 600 r en een allroad Honda Slr 650, iedeaal voor het bos.

Ik ben opzoek naar iemand waar het mee klikt en die een keer een reis met de motor naar Noorwegen wil maken. Het mogen ook andere landen zijn hoor.

Hoe zie jij dit voor je en wat is jouw leeftijd etc.

Hallo Nicole, leuk dat je reageert

ik ben Martin 29 en een behoorlijk actief motorrijder
zomerdag rijd ik het meest op mn R6 en bij wat minder geweldig weer
op de KTM 520

mijn bedoeling is om een offroad trip te maken naar Noorwegen / Zweden
en daar ook behoorlijk wat kilometers te maken

wat ik het mooie van Noorwegen vindt is dat je ook overal mag kamperen
gewoon ergens op een mooie plaats, met een mooi uitzicht, motor op de standaard, tentje op , kampvuurtje en de volgende dag weer 100km verder
en de route…? weer naar mooi plaatsje

je kunt er ook voor weinig van die hutjes huren, en dat is ook erg handig wanneer je bijvoorbeeld een dagje in de regen hebt gereden

maar het is niet de bedoeling om 24-7 in het bos te zijn een keer een mooi stadje aandoen is ook wel eens leuk

ik werk zelf voor defensie en op die manier kan ik best goed kaartlezen en heb ook een hele verzameling stafkaarten van Noorwegen
en daar staat echt elk geitenpad op

even een vraagje aan jou, heb je zelf ook ervaring met off-road en/of kamperen met de motor?

En wat zijn jou ideeen?

Waar kom je ergens vandaan? ik uit Wolvega bij Heerenveen

Groeten Martin

Ik heb wel ervaring met off road rijden, maar met mijn SLR niet meer dan onverharde wegen. Niet echt in de drap gereden om het zo maar even te zeggen. Heb vroeger wel aan motorcross gedaan dus kan goed overweg met de motor in het zand.

Ik heb nog niet gekampeerd met de motor, tentje etc. Mijn idee zou zijn om in Noorwegen wel de Fjorden te bezoeken en misschien doorschieten naar de Noordkaap. Dit via offroad wegen en het is inderdaad handig dat je daar overal vrij mag kamperen.

Hoe zie jij de reis naar Noorwegen voor je. Kan me voorstellen dat je op de ktm niet lekker op de snelweg zit. Of wil je de heenreis ook zoveel mogelijk offroad?

Ik ben er nu een jaartje tussenuit van alle opleidingen en wil volgendjaar september weer terug. Werk nu op kantoor en ontwerp websites en werk voor een gedeelte bij de rechtbank. Als het weer niet heel erg tegenzit dan gebruik ik de motor dagelijks voor woon-werk verkeer. In het weekend zit ik ook vaak op de motor en ben onlangs nog naar Zeeland geweest.

Hallo gasten,

Als jullie nog een 3de been zoeken;) ga zeker graag mee! Als jullie trip met max 2 zoeken helaas, laat maar even weten!

mzzl
cyp

Hoi Cyp,

Wat mij betreft wel. Zou je iets over jezelf/motor kunnen vertellen?

Welke ideeen je hebt etc.

Groetjes Nicole

Hebben jullie wel eens gehoord van “Paalkampeerplaatsen”
dit zijn locaties in Nederland waar je legaal mag wildkamperen
deze locaties zijn uitgezet door Staats Bos Beheer
het is eigenlijk bedoeld voor backpackers maar met de motor kun je er ook wel komen

misschien is dit wel iets om eens met een groepje te proberen
leren we elkaar een beetje kennen en eens kijken wat onze ideen en kennis zijn en wat voor materiaal we hebben

mischien eens een weekeindje veluwe of achterhoek

Ik ben 28 jaar. Heb op dit moment geen motor. Heb wel een leen motor(HD), maar ben opzoek naar een tour off the road bike voor reizen met een hoog fun gehalte en bijzondere plekken in de EU. Heb een tijdje een R6 gereden. Maar nu ben ik opzoek naar een KTM Adventure of een BWM 1150GS.

Mijn doelen zijn de spaanse pyreneen, misschien ooit afrika, en noorwegen lijkt me gewoon schitterend. schotland, lijkt me ook heel erg gaaf, hele mooie natuur/cultuur;)

Met de zeilboot ooit een wereld reismaken. En met de auto door afrika. Maar eerst EU met de motor dus, genoeg ideeen om in mijn leven te doen.

Paalkamperen vind ik een erg leuk idee om elkaar te leren kennen.

:dag:
Cyp

Lijkt me leuk een weekend in Nederland proberen.

Alleen is het paalkamperen beschikbaar tot en met oktober.

Dus weet niet of hiervoor nog een weekend gepland kan worden.

Woon zelf op de Veluwe en je kan hier mooi rijden, zowel verhard als onverhard.

Hoor het wel van jullie

Ik weet niet hoe jullie er tegen over staan
maar ik vindt, zolang het boven 0 is kun je wildkamperen
alleen moet je wel oppassen voor Co de boswachter…

Ik ben wel benieuwd of jullie een Try Out willen doen binnenkort

He Martin,

Ik wil het zeker proberen binnenkort. En idd kun je redelijk kamperen als het nog net boven nul is.

Hoor het wel!

de off road rittten beginnen weer aankomende weekeinden, www.enduro.nl

maar zoals ik het nu zie zijn voor mij de volgende datums een optie:

het weekeind van:

17/18 okt
24/25 okt
31/01 nov

ik heb super zin om weer eens in t bos te bivakeren
en hoor graag van jullie hoe, waar en wanneer.

Groeten Martin

He Martin,

Ik heb die enduro ritten bekeken en krijg wel een beetje vraagtekens of mijn motor wel geschikt is.

Ik kan rustig een zandpad op maar echt diep het bos in weet ik niet helemaal.

Ik zou het wel willen uitproberen en het maakt mij niet uit welk van bovenstaand weekend het is.

Hoor wel van je!

jou motor is misschien niet helemaal geschikt voor het zware cross werk
maar als ik zo’n rit rijd is het vol aan t gas, maar door de bossen rijden dan sta ik ook gewoon in tour stand hoor, dus dat moet geen probleem zijn

als we zo’n weekeindje gaan maken wat zou dan jou planning zijn?
1 nacht of 2 en waar naartoe en hoe ongeveer.
je zei dat je op de veluwe woont, wil je in jou omgeving rijden of juist ergens anders?

Uhhm de Veluwe is denk ik wel heel erg geschikt, maar uiteindelijk is het misschien handig om naar een paalkampeerplaats toe te rijden, want daar heb je grond water en dat kan wel handig zijn met het eten ofzo.

Als we op de Veluwe starten zouden we door kunnen rijden naar een paalkampeerplaats die we van te voren hebben uitgekozen. We moeten ons wel realiseren dat die plekken alleen bereiknaar zijn te voet of per fiets, maar we kunnen het proberen. Mijn voorkeur gaat uit naar 1 nacht, te beginnen op zaterdag ochtend en te eindegen op zondag rond de middag ofzo?
Ieder een eigen tentje mee en slaapzaak etc. Voedsel kunnen we van te voren bespreken denk ik.

Dat zou in mijn ogen de planning zijn. Mijn voorkeur kwa datum gaat uit naar 17-18 okt, en het verzetten als het echt met bakken uit de lucht komt. Wat regen vind ik niet erg, maar geen noodweer.

Wat had jij precies voor ogen?

Nou dat klinkt precies zo ik het ook voor ogen heb

alleen kunnen we misschien wel beter een paar verschillende paal plekken uitzoeken voor het geval je een mindere plek voor de motoren aantreft

de datum is prima en net wat jij zegt een paar druppen water is niet erg maar het moet wel leuk blijven …

ik heb in ieder geval GPS en een stapeltje stafkaarten van de veluwe en omgeving

waar zullen we ergens starten ik kom vanaf Zwolle daar begint voor mij de veluwe

Mooi dat jij hetzelfde idee hebt. Misschien kunnen we het verder regelen via de mail?

Als jouw dat weekend ook goed uit komt dan hebben we nog een maandje, maar dat moet zeker lukken.