OEPS: Eindafrekening huurauto valt aanzienlijk hoger uit

Ik ben net terug uit Canada en heb een prima reis gehad. Vooraf had ik een auto bij Budget gehuurd voor een, naar ik dacht, scherp prijsje. Tijdens het inleveren van de auto bleek de prijs meer dan 3 maal hoger uit te vallen dan dat budget initieel aangaf. We hadden de illusie dat de reis aardig binnen budget was gebleven maar dat bleek uiteindelijk ruimschoots niet het geval. :wink:
Ten opzichte van de reserveringsbevestiging zijn er een aantal heffingen bijgekomen. Ik snap dat het Canadese systeem zo is ingericht dat belastingen achteraf worden toegevoegd. Daarnaast hebben we aangegeven dat we naar Alberta gingen waardoor er een extra bijdrage wordt verlangd. Daar kan ik inkomen.
Het ontbreken van de basisverzekeringen vind ik al vreemd (in Europa is dit altijd inbegrepen bij de huurprijs). Bovendien vindt ik het weglaten van een A-locatie-heffing dubieus.
Als ik op Google zoek zie ik dat deze “aap uit de mouw” ook plaatsvindt bij locals en dat ze net zo verrast waren als ik. Zijn er hier mensen die dezelfde ervaring hebben gehad? Zo niet, dan hoop ik in ieder geval dat ik andere mensen kan attenderen op deze handelswijze.

Zie afbeelding voor verdere specificatie.

Auto huren in Canada valt inderdaad vies tegen. Ik heb een auto gehuurd voor precies 2 weken in Alberta aangezien ik nog geen kamer had (woonde bij vrienden) en was al $800 kwijt ook omdat ik 21 ben en dus daarom extra verzekering moest betalen.

$ 2200 Voor drie weken is veel te veel. Budget YVR heeft een slechte reputatie. Altijd jammer om met zo’n kater te blijven zitten.
Het kan echt voor veel minder. Volgende keer eerst even het forum raadplegen?