het is een btje het plan om rond april naar Oaxaca te gaan, kga een maand taalschool doen via nbreizen (en dan doorreizen naar costa rica). Wie kan mij meer vertellen over Oaxaca??? Is iemand daar gweest?? en zijn er mensen die ook zoiets hebben gedaan, tips iemand? en hee als we toch bezig zijn, wie wil er mee? :rolleyes:
en laatste vraag: heeft iemand ervaring met nbreizen? kheb me eigenlijk helemaal niet verdiept in die organisatie, maar kneem aan dat het wel goed zit… thnx
Oaxaca is een fantastische stad, met zeer veel dingen te doen! ook de omgeving buiten de stad is prachtig.
Je hou het daar zeker een maand uit!
1 tip: de landen tussen mexico en Costa rica zijn verschrikkelijk mooi, laat je niet bang maken! (veel toeristen gaan er in 1 keer doorheen met de bus, zonder te stoppen. Angst is je grootste vijand)
ok,
weet je hoe ik busreizen kan opzoeken daaro? die bv van stad naar stad gaan, zodat ik wel kan stoppen? ik weet wel dat backpacken waarschijnlijk de beste manier is om alles te zien, maar dat kan altijd nog nog een ander id?
Zoals Hitchhiker als schrijft, Oaxaca is een fantastische stad en er is veel te zien in de omgeving, zoals bv Monte Alban en Mitla.
Je kan voor dat deel van Mexico informatie over tijden en kosten m.b.t. busreizen vinden op www.ticketbus.com.mx In Oaxaca is in de straat achter de Kathedraal, bijna op de hoek met de zocalo, een ticketoffice van ADO, misschien kan je daar ook internationale tickets boeken.
Geen ervaring met NB reizen, wel een keer met een van die meiden gesproken. Het lijkt me een leuke, betrouwbare organisatie.
Wel in Oaxaca geweest. Het is een leuke plek waar je zeker een tijd kunt blijven rondhangen. Er zijn veel talenscholen en dus ook veel internationale studenten. De Zocalo is aangenaam, de chocola(demelk) is een aanrader en ik heb ook sprinkhanen geprobeerd (ik verklap niet hoe ze smaken, ga zelf maar proeven!!). Een weekendje Puerto Escondido is een superleuk uitstapje!
En -als je na een week toch al wat spaans spreekt- vraag dan maar gewoon aan de locals waar het mooi en leuk is en hoe je daar komt. Zo heb ik ook in m’n uppie door Mexico, Guatemala en Honduras gereisd, puur afgaand op de adviezen van de locals. Ik heb toen een aantal zeer bijzondere plekken gezien.