Ik maak een rondreis in Mexico in december, vertrek in Mexico-city, dan naar Taxco, Oaxaca, San Cristobal, Palenque, Valladolid, Tulum, Isla de la mujeres . Kan iemand mij zeggen of er busverbinding is tussen Taxco en 0axaca of moet ik eerst terug naar Mexico-city, dan Puebla en Oaxaca?
ik heb die route al eens gedaan, maar dan ook via Mexico City. Het is een omweg, maar het scheelt dat het een mooie route is. Wij hebben dit meen ik me te herinneren ook moeten doen, omdat wij op een zaterdag vanuit Taxco vertrokken, waarop door beperkt aantal bussen geen andere busverbinding mogelijk was. Het makkelijkst is om op het busstation in Taxco even te vragen. Misschien kun je op bepaalde dagen makkelijk via Cuernavaca naar Puebla en dan verder naar Oaxaca.
Tip: Ik heb al veel gebust in Mexico en vaak zie je de gewenste eindbestemming niet op de lijst staan (zo ook op de sites van ADO/Ticketbus etcetera). Kijk of er een grotere plaats ergens op de route ligt en gaa daar heen, om vervolgens vanuit die plaats de volgende te nemen. Als voorbeeld had ik eens Palenque - Chetumal. Dit kan niet volgens de lijsten op het busstation in Palenque en de locetmedewerkster kon alleen bevestigen wat op de borden/lijsten stond. Tot Escarcega een enkeltje gekocht en van daaruit een kaartje naar Chetumal genomen. Wel beide kaartjes gekocht in Palenque, maar op het idee om twee kaartjes aan mekaar te koppelen schakelde ze zelf niet