NZ reis in 6 weken

kiaora,

Ben ook in het hoogseizoen gedaan en helemaal geen probleem gehad met backpackers die vol zaten. Auto gehuurd en gewoon met de lonely als je onderweg bent naar de volgende stad bellen naar de beste en rijtje af. Ik zou achteraf auto gekocht hebben is heel makkelijk daar. Auto’s staan te koop in de backpackers voor dezelfde prijs die je kwijt bent voor de huur van 6 weken ( denk aan een 600 eur oid ). Zelfde soort auto’s.

Campervan is ook een leuk idee als je met 2 of meer bent!! doen er veel daar. Zelf vindt ik backpackers altijd wel ok als je alleen reist -> dan ontmoet je juist veel veel andere backpackers.

Highlights en plekken waar je naar toe MOET gaan is al genoemd hierboven sluit ik me helemaal bij aan. 6 weken is kort maar het kan wel ik heb een rondje noord en zuid gedaan plus aardig wat hikes van meerdere dagen en is allemaal gelukt in die tijd (7weken). Wel soms maar 1 nacht per stad en weer door aantal plekken blijf je dan wat langer omdat je daar gewoon meer tijd kwijt bent: bv: Abel Tasman ( tocht van 2 of 3 dagen), Queenstown (leuk uitgaansleven en veel activiteiten). milford sound ( kamperen en kayak bij zonsopgang ). etc etc. tongariro crossing is ook een absolute aanrader!! zeker als het mooi weer is. Waitomo caves. pfff ik kan wel even doorgaan er is gewoon veel te doen en te zien.

Beste tijd is natuurlijk rond je jaarwisseling dan is het daar zomer en dus lekker weer (vooral op noord).

Andere tip: Ga niet met die bustours mee behalve als je alleen reist en met nog niet zoveel ervaring (ik bedoel dus: Wikiexperience / Magic / Stray ).

Wikiexp (aka fuck-truck): Jong (16-25) / vrnl engels / zuipen
magic (aka magic-tragic): iets ouder (20 tot 35) / vrnl flashpackers!
stray: beste van de 3 in mijn ogen. mixed publiek meer offroad meer hikes niet elke avond naar bar.
nakedbus: alleen busreis van stad naar stad.
flexipas: opzich leuk maar heel lastig in hoogseizoen elke dag vol. dus je 2 dagen te lang in een stad etc.