Hallo allemaal,
Volgende week ga ik mijn ticket boeken en ik wil mijn reisplan nog even laten checken door jullie.
4 september vertrek
2 maanden NZ
2,5 maand Australië (Cairns -> Melbourne)
1 week Taiwan (Taipei)
4 weken Vietnam
2 weken Cambodja
4 weken Laos
6 weken Thailand
2 weken Maleisië
eventueel nog een kleine week Singapore
Eind mei '15 hoop ik weer heelhuids aan te komen in ons koude kikkerlandje 
Qua budget hou ik zo’n €15.000 excl. reisticket aan.
Wat vinden jullie hiervan? Tips, kritische punten, sta overal voor open.
Hoi Norbert,
In 2011 ben ik 4 weken in Thailand geweest en heb daar toen zo’n 1000 euro uitgegeven, dus 250 per week. Dit was wel inclusief scooter huren voor een 5 dagen, 2 duikcursussen en (ivm de overstromingen toen) een vlucht Bangkok-Chiangmai en Chiangmai - Koh Samui. Die waren samen zo’n 120 euro en de duikcursussen samen zo’n 350 euro. Qua slapen heb ik vooral in hostels geslapen die 5-15 euro per nacht waren. Het noorden van Thailand is goedkoper en de mensen waren er vriendelijker naar mijn mening. Hoop dat je er wat aan hebt, in ieder geval veel plezier op je reis!!
1 like
Hallo Norbert,
Ik neem aan dat je een Round the world ticket boekt met verschillende stopovers. Met zo’n budget denk ik dat je het ook wel kunt rekken voor een jaar. Helemaal als je een work-holiday visa kunt krijgen voor NZ en OZ. (Ligt er wel aan of je ervoor in aanmerking komt en/of je tijdens je reis wilt werken).
Ik heb het ook gered zonder te werken, in NZ een auto gehuurd (rondje autoverhuurders gemaakt en tot een goede deal kunnen komen) in OZ een campervan gehuurd voor 6 weken, maar kijk vooral op de prikborden in hostels daar worden vaak auto’s en campervans te koop aangeboden, ideaal en goedkoper als je er langer dan 2 maanden verblijft. Daarnaast heb ik ook nog diverse vluchten geboekt vanuit Thailand, soms hele interessante prijzen naar diverse bestemmingen, bus en trein zijn natuurlijk goedkoper en je komt vaak in contact met mede reizigers (backpackers) en kunt daardoor je ervaringen en tips delen.
Dit jaar gaan we terug naar Taiwan waar we in 2011 ook zijn geweest, weer voor 3 weken, is ons zeer goed bevallen. Dit keer ook naar Penghu Islands het Hawaï van Taiwan. Super bereisbaar dmv de hoge snelheidstreinen en zeker niet duur, gemiddeld betalen we daar tussen de €15-25 per overnachting.
Ik heb nooit een probleem gehad tijdens al het reizen om een overnachting te vinden. Bezoek vooral ook de avond/nachtmarkten hier heb ik de lekkerste dingen gegeten.
Ik zou zeggen vooral genieten en veel plezier met het reizen.
Groeten Henrique
Via Wereldwijzer app
1 like