6 maanden voor Australie, Thailand, Vietnam en Cambodja

Hallo allemaal,

Ik ben 19 jaar en vind dat het hoog tijd is om wat van de wereld te gaan zien. Mijn plannen zijn om in oktober naar Sydney te vliegen en dan de oostkust van Australie in 4 maanden op mijn gemak te gaan bekijken. Mijn budget voor australie is voor 4 maanden ongeveer 6000 euro, is dit voldoende voor ook excursies etc. Ik wil van Sydney naar Cairns en daartussen de leukste plekken te bekijken en een uitwijk te maken naar een tour in Alice Springs, ik wil ook cursussen gaan doen zoals de Jillaroo cursus en een surfcursus van een week. Over Australie heb ik dus niet echt een vraag alleen of de 4 maanden realistisch zijn.

Over zuid oost Azie heb ik echter wel een paar vragen: zijn Thailand, Vietnam en Cambodja haalbaar in 2 maanden ik heb niet echt een vaste route maar wel echt plaatsen die ik niet wil missen, ik zou het fijn vinden als jullie je mening daarover geven of ik plekken weg moet halen of juist moet aanvullen. En mijn 2e vraag is met wel budget ik voor die 2 maanden rekening moet houden, excl ticket natuurlijk.
hier mijn idee:

Bangkok
Chiang Mai
Kanchaburi
Pai
Pracuap Khiri Khan met de Spiegelberg
Khao Sok NP
en een week strand bij Kho Pangan
dan via een vlucht naar Hanoi

Hanoi
Halong Bay
Ho Chi Minh City
Nha Trang
via de mekong delta naar Cambodja

Phnom Phen
Siem Raep/Angkor Wat
Battamben

Ik wil dan via de bus of trein weer terug naar Bangkok en van daaruit naar Amsterdam, ik heb mijn oog al laten vallen op een ticket via Australian backpackers met de mogelijkheid tot diverse stopovers. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben ook nog opzoek naar een leuk reisgenootje dus als een van jullie geinteresseerd is, laat maar weten;)

Groetjes Sara

Hoi Sara,

Wat een leuke plannen! Moet je zeker doen, aussie is echt te gek!! je zegt dat je een ticket bij ausbackpackers hebt gezien maar als ik jou was zou ik ook eens kijken bij Activity International! Ik ben zelf 4 jaar geleden via hun op reis geweest en dat was echt super! Ze helpen je met vanalles zoals het plannen van je reis en als je tijdens je reis nog vragen hebt! Ik ben echt superpositief over Activity! Ze hebben ook al die cursussen die jij aangeeft die je wilt doen :slight_smile:
Verder denk ik dat 6000 wel genoeg is, de ene plek is wat duurder dan de ander maar met 1500 per maand moet je wel heel veel leuke dingen kunnen doen en zien!
Ik kan je nog wel aanraden om naar Byron Bay toe te gaan, dit is echt de ultimate surf chill spot, en dan het hostel The Arts Factory Lodge! Veruit het chilste hostel van Aussie!

groetjes merel

Hallo,
Zelf vind ik de Oostkust het minste van Australië en met de opmars van de Aussie dollar is het ook verschrikkelijk duur.
Zuidoost Azië is gemakkelijk bereisbaar, zelf ben ik geen fan van Vietnam, het heeft van alles een beetje, de afstanden om iets te bezoeken zijn groot en de dollartekens flikkeren in hun ogen. Probeer misschien Myamar of Laos.
Cambodja is een must.
Een budget van 6000 euro helpt je natuurlijk flink op weg
Happy travel

Peter