Hallo allemaal,
Ik ben 19 jaar en vind dat het hoog tijd is om wat van de wereld te gaan zien. Mijn plannen zijn om in oktober naar Sydney te vliegen en dan de oostkust van Australie in 4 maanden op mijn gemak te gaan bekijken. Mijn budget voor australie is voor 4 maanden ongeveer 6000 euro, is dit voldoende voor ook excursies etc. Ik wil van Sydney naar Cairns en daartussen de leukste plekken te bekijken en een uitwijk te maken naar een tour in Alice Springs, ik wil ook cursussen gaan doen zoals de Jillaroo cursus en een surfcursus van een week. Over Australie heb ik dus niet echt een vraag alleen of de 4 maanden realistisch zijn.
Over zuid oost Azie heb ik echter wel een paar vragen: zijn Thailand, Vietnam en Cambodja haalbaar in 2 maanden ik heb niet echt een vaste route maar wel echt plaatsen die ik niet wil missen, ik zou het fijn vinden als jullie je mening daarover geven of ik plekken weg moet halen of juist moet aanvullen. En mijn 2e vraag is met wel budget ik voor die 2 maanden rekening moet houden, excl ticket natuurlijk.
hier mijn idee:
Bangkok
Chiang Mai
Kanchaburi
Pai
Pracuap Khiri Khan met de Spiegelberg
Khao Sok NP
en een week strand bij Kho Pangan
dan via een vlucht naar Hanoi
Hanoi
Halong Bay
Ho Chi Minh City
Nha Trang
via de mekong delta naar Cambodja
Phnom Phen
Siem Raep/Angkor Wat
Battamben
Ik wil dan via de bus of trein weer terug naar Bangkok en van daaruit naar Amsterdam, ik heb mijn oog al laten vallen op een ticket via Australian backpackers met de mogelijkheid tot diverse stopovers. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben ook nog opzoek naar een leuk reisgenootje dus als een van jullie geinteresseerd is, laat maar weten;)
Groetjes Sara