NW van Seattle naar San Francisco

Hallo allemaal

Ik ben met de voorbereidingen bezig voor juli 2011.
Rondreis per auto 2 personen, verblijf in hotels/motels/lodges
De ideeën nu zijn als onder, maar alles kan nog aangepast n.a.v. jullie adviezen, tips.
De route lijkt ons wel OK, maar onze twijfels liggen met name hoelang ergens te blijven bijv. Mount Rainier, Crater Lake, Lassen: is daar in 1 dag een goed beeld van te krijgen? We doen meestal autotour en dan wat korte wandelingen. We kiezen bewust niet teveel voor steden maar vooral natuur met afwisseling bergen, kusten etc.

1. Amsterdam-Seattle verblijf 2 nachten
  2. Seattle + Boeing Everett
  3. Seattle-Port Townsend-verblijf Port Angeles of Lake Crescent 2 nachten
  4. Olympic NP
  5. Naar Kalaloch en Lake Quinault, verblijf 1 nacht
  6. Lake Quinault-Mount Rainier, verblijf 2 nachten (Paradise Inn?)
  7. Mount Rainier
  8. Mnt Rainier-Mnt St Helens, verblijf Silver Lake of Castle Rock 1 nacht
  9. Via Seaside etc. naar Pacific City aan de kust, verblijf 2 nachten
  10. kust
  11. naar Bandon, verblijf 2 nachten
  12. kust
  13. naar Crater Lake, verblijf 2 nachten (Mazama?)
  14. Crater Lake
  15. naar Lassen Volcanic, verblijf 2 nachten waar?
  16. Lassen
  17. naar Wine Country, keze Napa of Sonoma
  18. wijngebied
  19. naar San Francisco-Amsterdam
  20. Amsterdam

Graag hoor ik jullie reactie en tips.
Thanks, Joke

Hoi Joke,

Ik heb afgelopen mei ook 3,5 week met een vriend door West-Amerika getrokken en hierbij een groot deel van jullie route de andere kant op gedaan. Wij zijn nl. begonnen in Los Angeles, vervolgens naar Vegas, via Death Valley naar Lake Tahoe, toen via Yosemite naar San Francisco.

Ik doe het maar een beetje puntsgewijs.

Leuke ‘Lodge’ in Lake Quinault = Quinault River Inn van Rusty & Stacy West. Lekker budget (80 dollar p.k.p.n.) en prima faciliteiten.

Lekker eten in San Francisco = Boulevard Restaurant. Wel aan de prijs (30 tot 40 dollar hoofdgerecht) maar errug goed.

Prima Hotel in Seattle = Ramada Inn op 5th Avenue. Niet te duur en van alle gemakken (incl Gym) voorzien.

Doen in Seattle = Ride the Ducks & Space Needle & een sportwedstrijd (Sounders, Seahawks of Mariners) bezoeken.

Leuk motelletje aan de pacific coast in Yachats = Yachats Inn. Niet teveel verwachten, maar daar is de prijs ook naar (65 dollar p.k.p.n.) Heerlijk zwembad en jacuzzi om bij te komen, terwijl je uitkijkt over een ruige zee. Vlakbij Yachats kun je nog ff naar Sea Lions Cave.

Doen in San Francisco = Fiets huren. Erg leuk om over de GG bridge te fietsen en daarnaast goed om hamburgers eraf te sporten.

Hotel in SF = Phoenix, le Joie vivre. Erg goed en gratis parkeren van auto bij het hotel.

Mount Rainier = Fantastisch, zeker een halve of hele dag voor uittrekken. Zeker omdat als jullie gaan alle passen open zijn.

Mount St Helens = Fascinerend. Mooie routes om de berg heen. Wederom gelukkig begaanbaar tegen die die tijd. Midden mei hadden wij helaas diverse roadblocks aangezien er nog 1,5 meter sneeuw stond op sommige plekken, haha.

Crater Lake - Wilde wij heen, maar konden wij niet komen vanwege het ijs.

Als er meer in me opkomt post ik het.

Mocht je vragen hebben hoor ik het wel.

Grt

Rob

1 like

O ja, vergeten.

Zelf vond ik Portland ook een fantastische stad om te zijn met zijn parken aan het water, microbreweries, etc. Als je daar bent ook zeker even de Columbia River Gorge meepakken.

Inmiddels de tickets in optie heen Seattle terug San Francisco en het schema wat uitgebreid om wat dingen langer te kunnen doen (4 n. Olympic NP, 2 n. Mnt. Rainier, 1 n. Mnt. St. Helens en Portland opgenomen!
Gaat helemaal lukken met de ontvangen tips en de NP’s geboekt staan: Lake Crescent lodge, Kalaloch lodge, Paradise Inn.
Dank dus en we gaan verder voorgenieten en aan de slag ermee. Tips bliiven altijd welkom!