Reis West Amerika Seattle-San Francisco

Hallo,

In september willen wij een rit door Amerika maken van Seattle naar San Francisco. Wij willen niet teveel km op een dag, houden van wandelen en willen echt wat zien.

Het komt er zo uit te zien:
Seattle 2 overnachtingen
Vancouver 2 overnachtingen
Victoria Vancouver Island 2 overnachtingen
Olympc NP 2 overnachtingen
Mount Rainier 2 overnachtingen
St Helens
Portland 2 overnachtingen
Coos Bay
Eureka
Mendocino
San Fransisco 3 dagen

Wij willen de vliegreis en de huurauto door een reisbureau laten regelen, maar de overnachtingen zelf regelen.

Heeft iemand tips voor deze route wat betreft hotels/motels/lodges, bezienswaardigheden en restaurants? Vooral overnachtingtips in de parken is heel welkom. En misschien een andere keuze vanaf Portland naar beneden, we houden nog een dag over.

Vast heel erg bedankt.
Els

Welkom op het forum
Het is een prachtige reis die je gaat maken en een mooie tijd van het jaar. Het is me echter niet geheel duidelijk hoe lang je nu eigenlijk gaat. Probeer de trip te starten na het Labor Day weekend (eerste maandag in september.) Aankomst op Labor day zou wel een goed plan zijn.

Hallo Yeehaw,

Wij gaan 21 dagen en hebben inmiddels besloten om Canada te laten schieten en daardoor op ons gemak te genieten van de reis naar beneden met hier en daar een extra dag. We hebben nu ook de tijd voor de Redwoods, Lake Tahoe en Napa Valley. Met Labour Day hebben wij helemaal geen rekening gehouden, we gaan nl donderdag 1 sept weg. Ik begrijp dat het dan extra druk is met Amerikanen die vrij zijn?

groetjes
Els

Labor Day is druk idd. Maar je zal het best overleven. Ik vind het altijd moeilijk om iemand te vertellen iets niet te doen maar ik denk dat je een verstandig besluit hebt genomen om Canada te laten schieten deze keer.
Dagje extra voor Seattle en voor Olympic (neemt nogal wat tijd). Portland is een leuke stad en ten oosten van Portland is Columbia River Gorge. Kan je gemakkelijk een dagtocht naar maken. De kust van Oregon is prachtig maar langzaam. Crater Lake (als het mooi weer is anders is dat meer strakgrijs imp strakblauw…). Vergeet ook niet een bezoek aan Humboldt Redoods SP met de Avenue of the Giants en je kan nu ook naar Lassen Volcanic NP, naar Lake Tahoe en dan via Tioga Pass naar Yosemite NP en daarna naar SF.
Yeehaw