WIe heeft er voor mij meer info over deze prachtige eilandengroep?
we gaan eind dec 3 weken naar indonesie en orienteren ons nog waar we heen willen. Dit gebied spreekt mij zeer aan…
Wat is jullie ervaring en hebben jullie andere tips?
Ga eens naar www.indonesiapagina.nl meld je aan en stel je vraag opnieuw,daar zijn forum leden die er vandaan komen en er alles over kunnen vertellen wat niet en wat wel te doen.
veel sucses
groet,
Hans
Zo wat zijn dat voor praktijken, leden weglokken ? Klinkt als een motie van domheid. Je had moeten zeggen dat de vraagstelling niet klopt, Nusa Tenggara is alle je zus groot, het zelfde als je vraagt “Wie kan er mij iets over Midden-Europa vertellen?”
Wat een vervelende reactie…
Dit is een discussieforum voor mensen die vragen hebben over Indonesie toch? En dat zijn never nooit geen domme vragen, die bestaan nl niet! Domme antwoorden daarintegen…
Sorry Renate er staat niets over een “domme vraag” maar een verkeerde vraagstelling, even bij de les blijven. Nusatenggara strekt zich uit over een lengte van 1000 kilometer, telt vele eilanden met vele verschillende volkeren, culturen en landschappen. Dus zo een algemene vraag is moeilijk te beantwoorden, een goed antwoord beslaat al gauw vele A4’tjes
Ik ben nu twee keer naar Nusa Tengara geweest. In 2007 heb ik Flores bezocht en ben ik daarvandaan per boot naar Lombok gevaren, en dit jaar ben ik naar Sumba en Alor geweest (met een korte stop op Timur).
Wat zijn je interesses? Ga je voor cultuur, voor natuur en vulkanen, of voor het duiken?
leden weglokken …? nee ik niet, ik stuur ze alleen naar een juiste pagina waar ze een correct antwoord kan krijgen en heel snel, niet zoals ik nu lees dat er gekat gaat worden daar zit ze niet om verlegen
lees vooral de vraagstelling die er gesteld werd… de vraagstelling was, zijn er andere tips… en die krijgt ze daar zonder dat er eerst 10 berichten komen om mij af te katten wat niet op zijn plaats is en hoort te zijn.
nu heeft ze nog geen antwoord gekregen op haar vraag, als je die weet geef die dan ook of blijf weg weg van dit forum…
groet,
Hans
Mij dunkt dat een antwoord als van SK:"Nusa Tenggara is alle je zus groot, het zelfde als je vraagt “Wie kan er mij iets over Midden-Europa vertellen?” duidelijk genoeg is en dan kan Laura een antwoord geven op wat Jennie vroeg: Wat zijn je interesses? Ga je voor cultuur, voor natuur en vulkanen, of voor het duiken? Dus Hans niet zo snel op de kast…:biggrin:
Spijtig dat mijn vraag zoveel discussie teweeg bracht.
btw, als iemand mij vraagt wat bijzondere plekken zijn in Noord India kan ik daar wel een antwoord op geven. Ik zal vervolgens mijn ervaringen en enthousiasmes naar voren brengen… vervolgens kan die persoon ermee doen wat hij/zij wil… tip …
Iig, we gaan duiken, houden van de natuur (vulkanen, jungle, etc) en ook van de mooie lege stranden. Iig geen drukte en toeristische gebieden… De LP heeft genoeg info, ik wilde juist wat persoonlijke ervaringen…
Ja Laura ik ben het met jou eens!
Zelf ga ik in november naar Flores om te duiken eo dus alle goede tips zijn welkom
Veel plezier!
En Hans bedankt voor de info en de link die je hebt geplaatst!
Als je vulkanen wilt, dan kan ik Flores aanraden. De Kelimutu met z’n 3 gekleurde meren is heel mooi om te zien, en ook in de omgeving van Bajawah zijn mooie vulkanen te vinden. Commpleet met warm water bronnen waar je lekker in kan badderen.
Vanaf Flores heb ik gedoken vanuit Maumere in het oosten, en vanuit Labuan Bajo in Komodo NP. Erg mooi, al kan er bij Komodo een flinke stroming staan. Vanuit Labuan Bajo kun je ook trips maken naar verlate eilanden en stranden.
Wat echter het summum is (voor mij), is het duiken in Alor in het oosten van de archipel. Een beetje bewerkelijk om er te komen, omdat je eerst naar Kupang moet vliegen en er maar een paar vluchten per week gaan. Maar zeer zeker de moeite waard, met mooie witte stranden en blauwe zeeeen. En een prachtige onderwaterwereld, met met name zachte koralen. Ook deze duikstekken zijn overigens niet al te geschikt voor onervaren duikers.
Ze is echt goed! Bedankt Jaak! Begrijp niet goed waarom je deze hebt geplaatst… (wel heb ik toevallig gister kaarten gekocht voor haar optreden bij t Paard in Den Haag in dec Grappig!