Nu of nooit gevalletje

Beste allemaal,

Ik ben een jonge vrouw van 23 en ik wil op reis. En wel nu. Wij allemaal denk ik, haha…
Ik heb zeer het gevoel dat ik nu op reis moet gaan, en dan bedoel ik binnen nu en een paar maanden.

Ik heb alleen nog totaal geen plan (bestemming, duur etc) en heb ook niet zo’n groot budget. (Zo’n 2000 euro)

Ik ben geen luxepoes en zie het eigenlijk wel zitten primitief en low-budget op reis te gaan. Werken tijdens de reis zou ook een optie zijn. Een reismaatje zou ook leuk zijn.

Nou goed, ik heb even wat hulp nodig van jullie, daar komt het op neer.

Ik sta open voor alle ideeën/input die jullie eventueel hebben, dus kom maar op.

Liefs,
Marloes

Hoi Marloes,
Ondanks je lage budget zijn er heel wat opties, bijvoorbeeld in azie. Als je goed zoekt kun je retourtjes onder de €600 vinden en zelf ga ik vrijwilligerswerk in Nepal doen wat me ca €300 aan kost en inwoning kost per maand. Al denk ik dat er heel veel kan als je weet wat je wilt en je goed zoekt. Nadeel is wel dat het vaak duurder wordt naarmate het op kortere termijn is. Mocht je een keertje samen willen spitten, dan hoor ik het wel!

Liefs,
Ook Marloes (maar dan 24 :p)

Hoi Marloes

Bedankt voor je berichtje! Ja dat is ook een mooi idee… Er zijn zo veel ideeën he? Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Haha! Maar vrijwilligerswerk wil inderdaad eigenlijk sowieso wel.

Wanneer ga je? Ga je alleen? Heb je het zelf geregeld of via een organisatie? Ik ben benieuwd.

Liefs,
Marloes

P.s. Super gek om met de zelfde naam te beginnen en te eindigen… haha

Hey,
Ik ga alleen ja, 15 oktober ga ik het grote avontuur tegemoet! Heb ook een halfjaar gepuzzeld voordat ik wist wat ik wilde. Ik heb wel een ruimer budget geteld dan jij hebt, maar ik ga eerst 2,5 maand lesgeven in Nepal. Ben net afgestudeerd aan de pabo en ik werk via een stichting die daar de educatie wil verbeteren. Die stichting kende ik al een paar jaar omdat een docent daar geld voor inzamelde. Ik heb toendertijds direct lijntjes uitgezet omdat ik hier al even van droomde.
Na oud en nieuw vlieg ik naar Bangkok, om via Cambodja naar Hanoi te backpacken in ca 2 maanden. Vanuit daar vlieg ik terug.
Ik heb heel bewust eerst het vrijwilligerswerk gepland omdat ik de grootste cultuurschok zo in een soort van veilige omgeving heb. Als meisje alleen reizen is immers al spannend genoeg! Heb alles zelf geregeld, maar heb wel contact gehad met kilroy, vooral om een beeld te schetsen en knopen door te hakken (mijn lijstje landen begon heeel lang, terwijl ik nu juist landen kies die me iets minder aanspraken, maar veel makkelijker te doen zijn voor beginnende backpackers). Uiteindelijk heb ik wel m’n vliegtickets daar geboekt, vooral even voor t gemak.
Vooral veel lezen op verschillende sites (backpackeninazie.nl, tipsthailand op Facebook en heel veel Google) is heel raadzaam!
Houd anders ook marloesnaarazie.waarbenjij.nu in de gaten. Staat nog weinig op, maar dat komt wel als ik ga!

Ohja, voor vrijwilligerswerk, kijk vooral bij kleine stichtingen. Je hebt wel grote bedrijven die heel veel en hele gave dingen aanbieden, maar dat is erg commercieel. Kan honderden euro’s per maand schelen als je het zelf via een kleine stichting doet. Betekent misschien iets minder service maar dat weegt echt niet op tegen t prijsverschil…