Ik heb al eindeloos vaak naar dit forum doorgeklikt bij mijn wereldreis- info-zoektocht (nu al dankjewel voor alle nuttigs!)… en nu beginnen de plannen zo duidelijk te worden dat het tijd is om me even voor te stellen en van jullie als ervaringsdeskundigen te horen wat je ervan denkt :wereld:
Ik ben een studente geneeskunde (5e jaar) van 26, en mijn plan is om in minimaal 2 jaar “de wereld rond” (maar stiekem ga ik 'm niet écht rond) te gaan. Ik wil een paar maanden blijven op een aantal plaatsen die me heel erg boeien en daar wil ik dan op een goede manier vrijwilligerswerk doen (medisch, lesgeven (TEFL-cursus is af als ik ga) en alles wat na een beetje kritisch kijken de moeite waard lijkt). Tussendoor heb ik denk ik genoeg tijd ingebouwd om ook de rest van het land te verkennen (zo niet, hoor ik het graag!). Ik spreek Engels, Spaans, Portugees, basis-Frans en -Duits dus ik denk (hoop ik toch!) dat ik op veel van de gekozen plaatsen ook redelijk uit de voeten kan… Van tevoren koop ik geen vliegtickets, dus ik heb alle ruimte om ergens langer of korter te blijven als ik dat wil. Als mijn “geplande” geld op is, moet ik weg ;).
Om iets te kunnen zeggen van het budget: ik denk ergens hoog in de low-budget of laag in de mid-range te zitten –> een béétje comfort op zo’n lange reis is wel fijn, maar ik heb niet veel meer nodig dan een “gewone” kamer met gebruik van een douche waar je met slippers in durft ;). Bovendien vind ik het natuurlijk leuk om af en toe iets speciaals te doen, maar ik hoef niet elke week te skydiven en met haaien te zwemmen…
ZUID-AMERIKA: volgorde landen nog even kijken ivm seizoenen, vertrekdatum en volgorde werelddelen
Vliegtickets
jaarticket (terugreis vervalt) of enkele reis met doorreis: 800-900,-
LAN Airpass Zuid-Amerika: 500,- –> moet ik nog even afwachten, misschien doe ik wel alles overland…
terugticket: 800-900 euro
Ecuador / Peru:
plan:
o 12 weken vrijwilligerswerk in Quito - Fundacion cecilia rivadeneira