Nu naar de Filipijnen? (i.v.m. tyfoon Haiyan)

Hoi medereizigers!

Ik wil graag met mijn vriend (beide ervaren backpackers) naar de Filipijnen in maart.

Echter weet ik niet wat nu te verwachten. Ik lees dat je nu niet naar Leyte en Oost Samar, Negros Occidental, noordelijk Cebu, Masbate en Iloilo kunt (dit klinkt heel oppervlakkig nu, maar zo bedoel ik dat natuurlijk niet).

Nou moet ik me nog verdiepen in een route/wat we willen doen en zien, dus ik weet niet of het aanraders zijn (Cebu wel toch?) of dat het nu eigenlijk geen zin heeft om te gaan. Ook lees ik over meer ontvoeringen nu.

Kortom: iemand recent op de Filipijnen geweest?

Verder ben ik natuurlijk heel benieuwd naar alle tips.

Op dit kaartje kun je precies het spoor dat de tyfoon heeft gevolgd zien. Daar zijn de verwoestingen het ergst

Cebu lijkt m e geen probleem, behalve het noorden van het eiland. Wat ontvoeringen betreft ik neem aan dat je bedoeld de ontvoeringen gepleegd door Abu Sayaf ? Bedenk dat dan wel dat die mensen ontvoerd zijn in gebieden die niet voor toeristen toegankelijk zijn.

Hoi ‘Whatabouther’,

De Filippijnen zijn nog prima te bezoeken, nagenoeg alle toeristische bestemmingen in de Filippijnen zijn niet of nauwelijks getroffen. Ontvoeringen komen vrijwel uitsluitend voor in Mindanao, het zuidelijke deel van de Filippijnen waar niet of nauwelijks westerse toeristen komen. Ook op Mindanao zijn er echter bestemmingen die prima zijn te bezoeken, denk bijvoorbeeld aan Davao City, Samal Island en Camiguin.

Je helpt de Filippijnen juist door er wel naar toe te gaan, het toerisme is een belangrijke bron van inkomsten voor de Filippijnen…

Meer informatie over de gevolgen van de tyfoon Haiyan (Yolanda) vind je op Mabuhay (welkom) - Vakantie Filipijnen - DP Reizen.

Beste,mijn asawa is verleden week vertrokken naar haar geboortedorp in Southern Leyte. ( Sogod )
Haar vlucht van Manila –> Tacloban is wel een paar keer gewijzigd geweest bij Cebu Pacific alvorens ze vertrok.
Van Brussel -> Doha -> Manila verliep alles vlot maar de dag nadien de vlucht van Manila –> Tacloban is vertrokken met 1.40 uur vertraging. Dus je kunt in Leyte geraken zij het met de nodige vertraging als het wat tegen zit.