Nu al vliegtickets boeken voor juli 2012 of wachten?

In juli 2012 wil ik naar Costa Rica. De grotere vliegmaatschappijen bieden nu reeds tickets aan (helaas rond 1000€).
De kleinere (Condor, Air Berlin, Jet air) bieden nog geen tickets aan. Pas 6 maand op voorhand kunnen we er tickets boeken.
Indien ik echter te lang wacht zijn de ‘goedkopere’ tickets van de grotere de duur uit, en is de kans dat we nog duurder uitkomen…

Wat is jullie mening en ervaring?

He bcraeck,

Ik snap dat je zo ver van te voren wil boeken. Maar als je 3 maanden van te voren boekt zit je ook nog aan de vroege kant.
Ik vind het wel lastig om te zeggen. Meestal heb je bij dit soort landen ook last van de koersverschillen en de euro staat nu niet heel erg sterk, maar dat kan ook echt beide kanten op gaan.

Ik zal het nog eventjes aankijken, maar mocht je niet kunnen wachten, moet je het gewoon vastleggen. Wat al betaald is, kan je toch niet meer uitgeven.

Succes!

Kirsten

Ik heb mijn ticket voor juli 2012 (naar Azie) al vastgelegd.

Het is hoogseizoen, en de reguliere maatschappijen worden echt niet goedkoper de komende maanden. Sterker nog, de afgelopen jaren heb ik de prijzen in het najaar alleen maar zien stijgen. (En mijn ticket is de afgelopen weken alweer 100 euro duurder geworden.) In januari komt er altijd wel een aanbieding, maar dat betreft meestal de maanden BUITEN het hoogseizoen.

Dat is mijn ervaring voor Azie. Helaas heb ik geen ervaring met vliegen de andere kant op.

hallo,ik ben 5 keer naar costa rica gegaan met verschillende vliegmaatschappijen en volg geregeld de prijzen,mijn ervaring tot nu toe is dat als je bij condor.de op aanbiedingen wacht je voor ong.E 850 kan vliegen, ook lukt het (niet altijd) om de laatste week een ticket te boeken tegen een vrij laag tarief , niet in het hoogseizoen natuurlijk.bij condor kun je voor E 50,00(retour) een hogesnelheidstreinticket bijboeken. gr. louis.