ik vroeg me af wat de gemiddelde prijs is van een vliegticket naar Costa Rica.
Als ik nu zoek voor oktober of november 2013 is er ééntje die rond de 450 kost, al de rest is al direct 1300 voor een enkeltje. 1300 lijkt me al heel veel, niet? En ik weet niet of 450 een normale prijs is, of een goede deal / nog steeds te duur. Wanneer is de beste periode om een ticket te boeken naar Costa Rica? Ik zou ook pas rond april 2014 terug willen komen. Is het dan best om een open ticket te boeken of nog enkele maanden te wachten tot die tickets ook te voorschijn komen en dan nog een enkeltje te kopen?
De grote vliegmaatschappijen willen niet dat je enkeltjes boekt, daarom zijn ze zo belachelijk duur. Een retour hoeft niet veel meer dan 800 euro te kosten. Jetair en condor vliegen tegen een redelijk tarief met enkeltjes en doen meestal een alternatieve route aan. Als je van oktober tot april wil blijven zul je je visum moeten verlengen en moet je aan kunnen tonen dat je het land weer verlaat, ik heb zelf nog nooit een controle meegemaakt op een enkele reis maar het schijnt te gebeuren. Je kunt een refundable retour boeken dat binnen 90 dagen weer terug vliegt. Ga na 90 dagen een paar dagen naar Nicaragua of Panama en boek je reis om naar een vlucht in apriil. Als je daarna weer terug gaat naar Costa Rica heb je weer een uitvliegbewijs.