Wij willen half juli 3 weken naar Costa Rica met 2 volwassenen en 3 kids.
Wanneer kan ik het beste boeken om de laagste prijs te krijgen. (ik krijg de indruk dat er nu nog geen aanbiedingen zijn voor die tijd)
Graag ook tips over de sites waar ik het beste kan boeken.
Je kunt bij de meeste maatschappijen al vanaf 10 maanden voor de gewenste vertrekdatum je tickets boeken.
Vaak is dit wel tegen een gunstige. Spaarzame aanbiedingen voor later in het jaar (hoogseizoen) kun je meestal in januari verwachten.
Ik ben het helemaal met de vorige schrijvers eens, gewoon boeken. De goedkope stoelen gaan het eerst weg, last minute tickets lijken al jaren niet meer te bestaan, ze worden alleen maar duurder naarmate de datum van vertrek nadert. De spaarzame aanbiedingen zijn vaak enkele stoelen. Ik neem niet aan dat jullie verspreid door het toestel willen zitten. Tenzij de kinderen pubers zijn, dan lekker een eind weg parkeren:dag:
Bedankt voor jullie reactie!
Op dit moment kosten de tickets rond de 1000 euro per persoon. Is dat de gebruikelijke prijs voor een retourtje San Jose in Juli?
vrij 11 juli vertrek , 2 aug retour ,maar dan vanuit Dusseldorf 763 euro p.p. Vliegen met American Airlines en 2 maal overstappen (is wat minder).
Parkeren in Dusseldorf circa 125 euro, overnachting 100 euro en wat benzine, 25 euro(?). Bespaar je met 5 personen bijna eur 1000! Lijkt mij een mooie optie.
Wij wonen aan de Noordzee kant in NH en gaan dit jaar ook kijken hoe het bevalt via Dusseldorf.
Ja, zo reken je jezelf snel rijk. Van bv. Beverwijk naar Düsseldorf is 500 kilometer retour. Dan valt de benzine toch iets duurder uit dan 25 euro. En een overnachting, als die noodzakelijk is, is voor 2 volwassenen en 3 kids ook waarschijnlijk iets duurder dan 100 euro. Wellicht nog wat eten onderweg? En hoe lang ben je dan onderweg, met twee overstappen? Met twee volwassenen gaat dat, maar met 3 kids (weet niet hoe oud die zijn natuurlijk) wordt het al gauw een ramp. Heb de vlucht gevonden, zit een keer 10 uur en een keer 16 uur wachttijd in. (nog een overnachting plus taxi?) Totale tijd heenreis 41 uur en 30 minuten…
@willem: Het was maar een idee om inzicht te geven dat het goedkoper kan. Mijn voorkeur heeft dit ook zeker niet… En eten en overnachten moet je hoe dan ook altijd op je vakantie. Wellicht de overstappen verlengen zodat je er een bezoek aan de stad kan maken.
Hoe dan ook, besparing zit dan zeker boven de 900 euro. Aan de TS de keuze om de juiste berekening en overweging te maken.
Dankjewel voor alle tips. Onze kinderen zijn 8,11 en 13 jaar.
Overstappen is geen probleem (binnen bepaalde perken).
Vliegen vanaf Brussel, Dusseldorf of Parijs is ook geen probleem
Op welke sites kun je het beste zoeken voor de goedkopere vluchten.
Sabbie waar vond jij de American Airlines vlucht?
Ticketspy.nl komt regelmatig met aanbiedingen.
Bij Skyscanner.nl heb je de mogelijkheid om op diverse vertrek- en aankomst data te zoeken, wat soms grote prijsverschillen geeft.
Maar ook goedkoop vind je de tickets op een Duitse website: Flugladen.de
Precies dezelfde ticket, gevonden op een Nederlandse site, is bij onze oosterburen dan weer goedkoper. Vraag me niet hoe het kan.
En wat vandaag een tarief is, is morgen weer anders.
Dat wordt een avondje achter de pc zitten!
succes er mee.
Otto
We hebben de tickets. Via Dusseldorf voor nog geen 800 euro pp.
Wel 2 keer overstappen.
Maar gunstige tijden en niet te lange tijd bij het overstappen.
We hebben er zin in. Nu de route plannen!!
Auto hebben we ook al geregeld.
Hallo Eddie99. Ik en een vriendin gaan ook in dezelfde periode naar Costa Rica. Ik ga ook eens op zoek naar goedkope tickets.
Veel plezier bij het plannen van jullie reis!