Vliegtickets San Jose

Hallo allemaal,

Dit jaar gaan we een rondreis maken door Costa Rica en zijn hiervoor opzoek naar goedkope vliegtickets. Op dit moment komen we uit op vliegtickets van over de 600 euro per persoon. Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met het reizen via Amerika en tips hebben qua goedkope vliegtickets boeken om zo naar Costa Rica te kunnen afreizen? We willen eind augustus of begin september gaan vliegen.

600 Euro is een hele mooie prijs.
Normaal ligt de prijs tussen de 750 en 1200 euro afhankelijk met welke maatschappij je vliegt.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Nou, dat zou ik ook zeggen, dat is een hele mooie prijs. Maar je vraagt wie er ervaring hebben met vliegen via Amerika, die hebben we, maar ga je met de tickets die jij hebt dan niet via Amerika. En nog even wat, hoe lang duurt je vlucht? Ik heb de laatste keer ook wat hele goedkope tickets gevonden maar dan had je meer dan één overstap en/of hele lange wachttijden. Zeg voordat je hebt geboekt maar niet waar je de tickets hebt gevonden, anders storten anderen er zich misschien op :wink:

Toevallig hebben wij vorige week tickets besteld bij vliegfabriek.nl
Wij maken een 3-daagse tussenstop in New York en waren in totaal 795 euro kwijt pp.
Die tussenstop maakte het op de meeste/alle sites een stuk duurder.
Wij vliegen begin december.
Succes!

Ik heb nog nooit van de vliegfabriek gehoord. Onze vlucht staat open op ebookers maar de prijzen zijn aanzienlijk verhoogd. Op Skybreakers ook gekeken en komen we met z’n drietjes ook nog onder de 3.000,00 maar via vliegfabriek dus ook. Wat me wel opvalt daar, zijn er geen taxen oid bij? Want voor ons was het iets meer dan 1.000,00 en voor ons dochtertje 850,00. Of zit alles al bij de prijs in?

Ik heb me ook echt scheel lopen zoeken naar betaalbare tickets…
Bij ons zat alles bij de prijs inbegrepen. Het is voor ons ook de eerste keer dat we via vliegfabriek tickets hebben besteld dus verder heb ik er geen ervaring mee, maar so far so good! >>>
Netjes een werkdag later de tickets in mijn mailbox en geen gekke extra toeslagen bij het afrekenen.

Nederlandse vliegtickets sites verkopen tickets tegen een hogere prijs als vergelijkbare Duitse websites.
(Probeer dezelfde vlucht maar eens uit op de Nederlandse, Engelse, Franse, of Duitse site van Expedia, overal verschillende prijzen, toch dezelfde vlucht!)
Neem bijvoorbeeld Flugladen.de of Expedia.de. Dezelfde tickets, dezelfde vlucht, dezelfde maatschappij en toch scheelt het soms tot 100 Euro.
Kijk niet alleen naar de ticketprijs, maar ook naar allerlei bijkomende kosten zoals boekingskosten, administratiekosten , kosten voor betaling met creditcard, enz. In Duitsland is ook dat goedkoper of helemaal niet.
Kijk ook eens op Ticketspy.nl, soms hebben ze daar super aanbiedingen.
Alles over vliegtijden en reisschemas: vliegschemas.nl
En €600 is een super goede prijs!
Tip: zoek op vliegticket websites incognito, zodat de website geen cookies op jouw computer zet. Cookies verraden jou namelijk, als je de volgende dag op die website weer gaat zoeken. De prijs zal dan nooit lager worden. Als je incognito surft op het internet ben je voor elke website een nieuwe bezoeker die ze lokken met de allerlaagste tarieven.

Succes

Dat is een goede tip zeg!!
Dat verklaard waarom ik een aantal keer tarieven ben tegengekomen die ik later niet meer terug kon vinden op dezelfde site!!

Kijk ook eens met vertrek vanuit Dusseldorf. Wij waren voor afgelopen december 500 euro p.p. kwijt. Vliegen vanuit Duitsland, boeken bij Air France en daadwerkelijk vliegen met Delta via Atlanta.

Schrijf je in op nieuwsbrieven van Delta, Lufthansa en Air France. Kan je veel geld schelen wat je lekker in Costa Rica kan uitgeven!

Dit betrof een vlucht van Amsterdam naar San José met overstap in Londen en Miami. Geloof dat de overstap in Miami 3.5 uur is

Via Wereldwijzer app

@Gerdien, wij hadden alleen een overstap in Atlanta van een paar uur. Goed te doen.