November 2018 Australie met gezin

Hallo allemaal,

November 2018 willen wij een reis door een stukje van Australië maken.
Wij zijn een gezin met 2 kinderen. Op het moment van onze geplande reis zijn de kinderen ruim 2 en 4 jaar.
We zitten nog echt in de begin fase van onze planning. Twijfelen nog of we 6 of 8 weken gaan. Ligt natuurlijk ook aan onze werkgevers in hoeverre die mee werken.

We willen van Sydney via de kust naar beneden dan via Melbourne richting Adelaide via de Great Ocean Road. Hoog op ons lijstje staat ook het nationale park Grampians.
Dit gaan wij doen met een camper. Zodat de kinderen elke nacht in hetzelfde bedje liggen.

Alle tips zijn welkom, maar hier toch een paar vragen.

Wanneer de beste tijd om vliegtickets te boeken? en in een keer door reizen of een tussenstop met overnachting?

Heeft iemand tips voor het huren van een camper? en heeft iemand ervaring met de manier van nu reserveren en later betalen in de hoop dat de prijzen gedaald zijn?

Is de reisduur die google maps aangeeft betrouwbaar?

Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes

Hoi,
hoe langer je kunt hoe beter natuurlijk want je zegt terecht dat je een stukje van Australië wilt zien. Ik geloof niet dat er voor vliegtickets een gouden regel is hoe vroeg je die moet boeken. Maar wacht in elk geval niet te lang want in een vliegtuig zijn goedkopere en duurdere stoelen terwijl je toch in dezelfde economy class zit.
Houd er rekening mee dat vanaf de eerste week van december de prijzen op campings fors omhoog gaan en snel uitverkocht raken… Kijk eens op de site van Big4 en tik een willekeurige plaats onderweg in en probeer eens te boeken in november of december.
Voor een camper zou ik in elk geval een offerte vragen bij Totally Campers (www.totallycampers.com, info@totallycampers.com) Bedrijf van Nederlanders die al 20 jaar bemiddelen in campers. Bekijk de website en de reviews en mocht je ze mailen, doe dan de groeten van me.
Tijden op Google Maps kloppen aardig. Je blijft toch op het asfalt neem ik aan. Maar zelfs in de bush hebben ze tijden aangepast. Vriend van me meldde laatst dat hij een bepaalde weg ging doen, leek aardig doorgaand, zij het onverhard. Google gaf voor 150 zo’n 6 uur aan en dat klopte ook wel, volgens hem.
Als je wilt kan ik je van Sydney tot Adelaide wel (deel)routes sturen in Word. Dan zou je me via een privé bericht een mailadres moeten sturen.
Veel plezier bij het plannen, voorpret is ook dikke pret.

Hallo Willem,

Bedankt voor je bericht. Hier gaan we even mee aan de slag. We zijn zeker geïnteresseerd in de routes. Ik ga je in een pb mijn mail adres sturen.

Groetjes