November 2009 Nieuw zeeland met camper?

Dag allemaal!
Leuk jullie verhalen, meningen etc te lezen!

Wij (m’n vriend en ik) willen volgend jaar een maand (4 weken) naar Nw Zeeland.

Onze bedoeling is om een camper te huren en in 4 weken noorder en zuider eiland te bezoeken!
Op de terugweg willen we graag nog een paar dagen relaxen in een warm luxe resort :zon02:!

Hoe denken jullie dat we dit het beste kunnen regelen?
Ik denk namelijk dat het best zelf te regelen is ipv veel (extra) geld uit te geven aan een bureau die dit voor je regelt!?
Wat is jullie ervaring en hebben jullie nog tips voor het organiseren van deze reis (bijv. leuke bezienswaardigheden, do’s en dont’s, evt. locatie voor tussenstop terugreis etc.)?!?!
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Liefs Patries

Hoihoi,

moet lukken in 4 weken met een camper.
En inderdaad ik denk ook dat het goed te doen is zelf alles regelen. Wij hebben het niet gedaan en hebben er op sommige momenten toch spijt van gehad omdat we iets minder vrijheid hadden. Zeker toen we zagen hoe alles in Nw. Zeeland geregeld was, gewoon goed.

Ik zou in ieder geval gewoon even een reisgids en een kaart pakken en dan gaan kijken wat wil je zien, waar wil je heen en hoe wil je rijden. Vervolgens ga je kijken of er genoeg camperplaatsen zijn (internet).

Zorg er wel voor dat je op het ene eiland begint en vertrekt van het andere, maak geen rondje, dat is zonde van de tijd.

Wat betreft de terugreis; wij hadden een tussenlanding in Singapore…is ook heel veel te zien, dus misschien is dat wat?

Veel plezier in ieder geval

gr.
Desiree

Waar gaat jullie interesse naar uit, want er is zooooooooooveel te zien en te doen!
Wij hebben destijds een auto gehuurd (geregeld rechtstreeks met Hertz vanuit NL) en meer hadden we niet geregeld vantevoren. Gewoon een globale planning gemaakt en maar zien waar we uitkwamen. Geen verplichtingen en zeer relaxed. Vier weken gereisd door Noord en Zuid inkl. heen en terugreis (kost ook elk 2 dagen natuurlijk). Dat was mooi te doen. In die planning was geen tijd meer voor een zonnig resort.