Na zes jaar geprobeerd in Nederland iets op te bouwen hebben we besloten dat we weer terug gaan naar nos dushi korsou
De vraag is wat is er op papier gebied (vergunningen en zo) verandert ik was in die tijd al van rechtswege toegelaten maar geldt dat nog steeds voor mij.
Het zal wel niet zo moeilijk zijn aangezien 3 van de 4 kinderen daar zijn geboren en mijn vrouw een Antiliaanse is maar net zoals hier in Nederland veranderen er een hoop dingen
vroeger waren ze erg streng en werden er zelfs nederlanders gedeporteerd (ten tijde van de bouw van de nieuwe princes beach vleugel)
Hi, misschien kan mij space jullie een beetje meehelpen. Daar staat o.a. de infosite van de overheid op met alle gegevens mbt verblijfsvergunningen etc. Succes met de voorbereidingen!
groetjes Anneke Maduro
http://spaces.msn.com/roxsha
Hai, mag ik aan je vragen waarom je naar nederland bent verhuist?
Ik begrijp uit je bericht dat je uit curacao komt?
Groetjes Danielle
Ik zal het uitleggen ,toen ik 14 jaar was is mijn moeder getrouwd met een antiliaan en zijn we naar Cur verhuist we zijn toen gaan wonen in het huis van de moeder van mijn stiefvader op de welatinaweg 11.Ik ben op de jan ruimers LTS naar school gegaan en heb daar mijn school afgemaakt en ben toen daarna gaan werken bij het toenamlige caribean hotel waar ik 6 jaar later mijn vrouw ben tgengekomen we zijn toen na een paar jaar verhuist naar Ned omdat mijn vrouw het helemaal hebt gehad met Cur na het plotseling overlijden van haar moeder .ik ben nu 6 jaar verder maar ik ben geen steek verder gekomen heb geen vast werk (ik ben een lange tijd eigen baas geweest en dit wordt bij de meeste nederlandse werkgevers niet gewaardeerd) het is natuurlijk een beetje naief om te zeggen dat het altijd bij andere ligt en ik zal er ook wel een fout in hebben .Maar de stress en de druk hier in nederland kan ik en mijn vrouw gewoon niet aan we hebben toen een lijst opgesteld waar we graag naar toe wilden en toen kwam toch Cur weer op nr 1 te staan ook vanwege de kids (we hebben er vier waarvan er drie op Cur zijn gebroren) voor de scholen omdat ik ook gewoon papiaments thuis met hun spreek
Het moraal van het verhaal is dat je beter in een land kan zijn en wat minder verdienen dan dat je er gewoon lichaamelijk en geestelijk op achteruit gaat in een land waar je toch niet gelukig bent plus dat wij iedereen op het eiland kennen via mijn schoonpa (die in oktober 2005 overleden is ) omdat hij de sloperij op shut had en ook erg actief was in het dragracen .Toen wij in oktober even bij KFC zaten in punda kwamen in een halfuur 6 bekenden langs en dat doet je wel wat !!
Wat aardig van je dat je dit allemaal verteld. ik ben duidelijk nog al wat nieuwsgierig van aard. Ik en mijn vriend zijn hier allebei geboren maar nederland wordt steeds erger. Met alles is dit gewoon ronduit gezegd een pieeeeep land. Daarom hebben wij besloten om alles op alles te zetten om hier weg te gaan en alles wat we hebben achter te laten en op de antillen te gaan wonen en het liefst voor goed. Juist omdat de salarissen lager liggen waarderen de inwoners tenminste meer wat ze hebben. Dat kun je hier niet zeggen. Ik hoop voor jullie allemaal dat het snel genoeg gaat en dat het toekomstige leven beter uit zal gaan pakken. Overgens nog gecondoleerd.
Groetjes Danielle
je slaat de spijker op zijn kop wat betreft het waarderen van de kleine dingen
Als bv een auto hier 200.000 km heeft gelopen is hij versleten !!!
Geloof me een auto met een beetje onderhoud kan meer dan een miljoen lopen !
En zo heb je veel voorbeelden ,en het klinkt stom maar toen ik terug kwam in nedrland keek ik mijn ogen uit wat die nederlanders allemal weggooien .En je mag het gerust weten bijna alles in huis heb ik bij het grof vuil gevonden de wasmachine en droger en fornuis en koelkast zijn nieuw gekocht toendertijd
Als ik je een tip kan geven heb je een koophuis verkoop die niet maar verhuur hem
En neem genoeg cash mee om een paar maanden de kat uit de boom te kijken om je te orienteren wat je wilt gaan doen
met zo een 1500 euro per maand kan je rond komen als je creatief bent
Ik heb je net een email gestuurd om te vragen waar ik goedkoop en snel een vliegticket naar curacao vandaan kan halen ??
voor waneer wil je gaan dat is namelijk heel vaak de kwestie
en heb je al onderdak ??
Ja zo ongeveer 10 juli en ja dan heb ik daar onderdak.
Nou de tickets zijn binnen en de datum staat voor 10 december huis is ook al geregeld container is besproken dus niks kan mij meer tegen houden
Wat mischien een leuk bijval is en waar ik tegen de tijd een website voor in de lucht zal gooien is dat ik ongeveer een 6 tal tuinhuisjes mee neem en die bij mij in de tuin zet voor verhuur voor toeristen en studenten het zal een low budget bed and breakfast worden
ik zal van tijd tot tijd een verslag uitbrengen hoe het gaat
groetjes tobias en patricia