Ik lees al een tijdje mee op jullie forum en heb besloten om nu ook een account aan te maken. De laatste weken zit er me iets dwars en ik moet het even kwijt. Net zoals sommige onder jullie heb ik mijn askim leren kennen in een hotel. De laatste tijd moet hij enorm lange dagen werken en heeft hij zelden tijd. Komt dit jullie ook bekend voor? Ik weet dat ze in Turkije meer uren op een dag werken dan hier, maar soms werkt hij 16 uur op een dag en dat lijkt me wel enorm veel. Ik ben blij dat ik mijn askim heb leren kennen, maar er zijn nu eenmaal cultuurverschillen. Soms zou ik graag eens een keertje wat extra tijd met hem willen doorbrengen
Helaas is het de werkelijkheid. Ik spreek mijn askim 3 tot 8 minute op een dag af en toe een appje met i love you en dat is het dan weer. In de middag spreek ik hem voor hij naar bed gaat en in de avond spreek ik hem en rolt hij bijna om van moeheid en versta ik de helft niet omdat hij zo hard aan het gapen is. Daarna hoor ik hem nog zeggen i dont feel my feet askim i go sleep now, i love you, i miss you bye see you tomorrow. En dat is het dan…
Hij begint in de ochtend om 5 uur tot 13 uur en dan van 16 uur tot 0.00 uur of later.
Het zijn zware dagen, met veel gasten en zo min mogelijk personeel.
In september breekt de tijd aan dat hij weer meer tijd voor je zal hebben als je het vol gaat houden natuurlijk.
Maar elke askim die werkt is in de zomer maanden zo druk en hoor je gewoon TE weinig van, daarin tegen heeft hij waarschijnlijk de hele winter niks te doen en hoor je hem de hele dag door, dus tanden op elkaar meid!!
Ik kan mijn askim ook de hele dag door spreken via whatsapp mja bij elk hotel is het weer anders, mijn askim heeft gewoon de luxe dat hij de hele dag ze telefoon bij zoch kan houden maar sommige kunnen dat weer niet, maar over het algemeen is t redelijk normaal…
Ik heb zelf geen whatsapp. Vroeger stuurde hij tijdens zijn werk wel eens via Facebook, maar dan is hij een keer betrapt geweest. Vervolgens moest hij tijdens zijn vrije dag gaan werken. Sindsdien doet hij dat minder en dat begrijp ik, anders kunnen we tijdens zijn vrije dag ook al niet meer sturen.
ik denk dat de werktijden van je askim helaas kloppen. Mijn man werkt van 8 tot 4/half 5 en daarna van kwart over 6 tot half 11/11 uur of later. Hierbij is hij met geluk 1 dag per week vrij.
Toen ik nog in Nederland woonde (en dus niet samenwoonde) sprak ik hem per dag 1 of 2 keer via de telefoon, tijdens zijn middagpauze en na zijn werk even. Hij had (en heeft) geen whatsapp en geen internet op zijn telefoon. In het hoogseizoen zag ik hem soms 1 keer per week via de webcam (op zijn vrije dag), eerst ook wel op werkdagen maar hij was dan vaak zo moe dat we op den duur besloten dit op zijn vrije dagen te houden, dat hield het ook een stuk leuker aangezien hij tijdens werkdagen soms amper zijn ogen kon openhouden van de vermoeidheid… Dit was helemaal het geval toen het seizoen verder vorderde.
Het is zeker hard werken voor ze, maar aan de andere kant zijn ze vaak in de winter wel vrij zoals Mutlu al zei dus dat is altijd een fijn vooruitzicht :). Dan is er genoeg tijd om samen door te brengen!
ja inderdaad. ik heb het ook gezien. ze zijn niet altijd verplicht zo lang te werken, maar hebben dan meer kans dat ze mogen blijven of nog fooi krijgen… mijne werkte van 9 tot soms wel half 4 's nachts dagen achter elkaar en nu ook van 9 tot vaak 2 uur 's nachts.
Trouwens, hij reageert wel bijna altijd direct. Na een seconde zeg maar… Op de whats app bedoel ik. Maar het is erg lastig zo weinig contact te hebben. Er is wel vaak contact, maar weinig persoonlijks. Zijn engels is niet goed genoeg en hij heeft geen translate…
Misschien ga ik er in september heen.
Ja hier nog eentje diens vriend zo druk werkt! Hij werkt wel gelukkig maar savonds en snachts in een hotel, maar overdag heeft hij school, de examens zijn nu voorbij, maar hij start binnenkort weer met nieuwe lessen om volgend schooljaar minder vakken te hebben. Dus ik hoor hem relatief nog veel, maar hangt af hoe laat hij uit zijn bed kan natuurlijk. Als hij bv om 10u al op is, wat echt gewoon enkele uurtjes slaap was, hoor ik hem al vroeg. Of als ik bv wakker ben/wordt wanneer hij mij snachts appt, dan hoor ik em dan nog. En zowiezo in de vooravond voor hij naar werk vertrekt effe snel op skype met onze smartphones. Zodat als ik op verplaatsing ben, ik zn snoetje toch nog heb gezien want lang leve de moderne technologie. De eerste 2 jaar van de relatie hadden we geen iphone, en was het ik die moest bellen en hopen dat hij opnam op goed geluk, want hij had toen zelfs geen internet in huis… Dus dan kon ik hem soms 1x 3min horen of 5x te pakken krijgen, maar lag hij nog in een diepe slaap en zoals sommigen begreep ik amper een woord door al het gegaap! Dus zoals al diegenen die hier nog wachten tot we allemaal eindelijk samen kunnen wonen, wordt het en blijft het gewoon volhouden. Zolang je hem elke dag eventjes hebt gehoord, mag je blij zijn, hoor je niks, dan vind ik dat niet kunnen. Er is toch wel eens per dag tijd voor al is het maar 1 kort tekstje via whatsapp, internet, … genoeg vrienden met smartphones, internetcafes, enz… dus volhouden meis! Komt echt goed!
Inmiddels is het nog drukker geworden voor al onze mannen die in hotels werken, dus het is flink afzien. Mijn vriend zijn whatsapp moet opnieuw geïnstalleerd worden ofzo want hij werkt niet, maar niemand heeft echt nog de energie om erna te kijken. Soms belt mijn askim me vanaf de wc, maar meestal in zijn middag pauze en na het werk. Hou vol, september word het rustiger oktober nog rustiger en in november ga je hem weer vaak spreken!!
Mijn askim ze telefoon is gisterafgepakt omdat hij mij 2x tijdens t werk belde (eigewijs mannetje!) hij werkt heel lang en is vaak moe maar probeert me wel heel vaak te bellen (met viber!) maar de tijden zijn niet normaal in turkije heel erg lang