Noorwegen Zomer 2014

Hallo,

Wij zouden met ons gezin deze zomer (van 28/06 tem 30/07) willen rondreizen in Noorwegen. Maar we geraken er maar niet uit welke route we zouden kunnen doen. We zouden heel graag tot een punt willen geraken waar we walvissen kunnen zien:-)

We gaan rondreizen met een Camper, 2 volwassenen en 4 kinderen (15 - 13 - 12 - 10) en misschien nog de hond (maar dat is een twijfelgeval nog). Het is de eerste keer met een Camper dus ben benieuwd.

We vertrekken vanuit België en zouden rijden ofwel tot kiel en daar de boot nemen en zo ver mogelijk naar het Noorden gaan en terugkomen via zweden/finland –> of is dit niet realistisch. Bedoeling is niet om continu is de camper te zitten. We willen ook leuke activiteiten doen met de kids.

Hopelijk valt het weer ginder ook wat mee in de zomer, want als het koud is gaan we het mogen horen van de kids :slight_smile:

Hopelijk hebben jullie wat advies en tips voor ons

Groetjes

Sylvia

Hoi Sylvia,
Welkom op Wereldwijzer !

Op het Noorwegen forum vind je vast al een pak informatie over dit prachtige land.
Ik raad je overigens aan om je vraag op dat Noorwegen forum te herhalen. Je mag ervan op aan dat je dan sneller antwoord zal krijgen.

Vast een fijne reis !

OK zal ik doen

Bedankt

Sylvia

Hoi Sylvia

Ik heb je onderwerp even verplaatst naar het Noorwegen forum.

Je hebt zo te zien een ruime vier weken. In vier weken is het te doen om via Noorwegen naar het noorden te rijden en via Zweden en Finland terug naar het zuiden te rijden. Echter, met vier kinderen raad ik je dat toch sterk af. Ik denk echt dat je dan veel te veel in de auto zit.

Ik heb nog een leuke route die denk ik aansluit op jullie wensen en waarbij je bij Aldansnes een erg leuke walvissafari kunt houden. (Is niet goedkoop overigens, maar wel echt de moeite waard vonden wij.)

Hier een opzetje voor die route Edit: hij doet het niet goed, momentje!

Op verzoek kan ik hem natuurlijk aanpassen aan jullie wensen. Je rijdt bij deze route via Zweden naar het noorden en dan zak je via Noorwegen weer naar het zuiden af.

Wat voor activiteiten zou je willen doen met de kinderen? Dan kan ik wat beter specifieke informatie geven.

Groetjes Thijs

ps. Ik zie dat je hem zelf ook al in het Noorwegenforum had gepost. Die heb ik dus maar even gewist in het kader van de duidelijkheid.

Hey Thijs,

Ok ik bekijk dit. Is zweden eigenlijk de moeite?

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we voortdurend in de camper zitten. Bedoeling is dat we per dag zo’n 3 à 400 km rijden en soms een dag of langer blijven als het d emoeite is

Grtjs

Sylvia

Vreemd… Op de een of andere manier blokkeert Google maps de Trollstiggen waardoor mijn routes niet goed weergegeven worden… Nieuwe route duurt dus even!

Melding bij Google is gemaakt, ik wacht even hun reactie af!

Hi Sylvia, Zweden is zeker de moeite! Veel mooiere bossen dan die rotsen in Noorwegen :wink:

Ook hoef je je om de temperatuur geen zorgen te maken, de zomers zijn meestal warmer dan bij ons.

Hoi Sylvia

Aangezien Google maps nogal lastig doet met winterafsluitingen die blijkbaar niet uitgezet kunnen worden hier even een alternatieve map. Is dit iets wat je in gedachten had qua route?

http://her.is/Era3e

Mocht je het iets vinden kan ik wat extra informatie geven over punten onderweg waar je dingen kunt ondernemen.

Ik zal Google ook in de gaten houden, als die gewoon weer normaal hun werk doen zal ik hem ook even in Google maps maken.

Groetjes Thijs

Daar had ik van de week idd ook al last van, verschillende wegen pakt hij niet, oa Geiranger en de door jouw regelmatig geprezen 55. Hopelijk bouwt google eerdaags een optie in om de winterafsluitingen uit te kunnen zetten.

Hey Thijs,

Route zit er leuk uit:-)
Maar ik heb er zo mijn bedenkingen bij: misschien moeten we in het zuiden blijven en niet helemaal tot het Noorden willen gaan.
Zou het ook niet leuk zijn om de brug te nemen van Denemarken naar Zweden en terugkomen met een veerboot (Oslo -Kiel)

Activiteiten met kids: kajakken, vissen, raften, gletscherwandelingen, …

Zoals je ziet nog veel vraagtekens:-))

groetjes

Sylvia

Noord of zuid is echt een overweging die je zelf moet maken, daar kan ik je niet in adviseren. Het is allemaal mooi om te zien, het noorden is alleen wat verder rijden.

Als walvissen een must is moet je wel door richting het noorden. Als dat niet zo is dan is zuid een zeer goede optie.

Wandelen, kajakken, walvissen en gletsjertocht weet ik wel opties voor maar die hangen af van je route.