Noorwegen - augustus 2014

Hoi allemaal,

Ik zou in augustus graag (spontaan) twee of drie weken in m’n eentje naar Noorwegen gaan, maar ik kom nog niet echt uit het vervoer en een eventuele route als ik daar eenmaal ben. Zelf ben ik niet in het bezit van een auto (wel een rijbewijs), en het lijkt me het mooist om met mijn tentje van camping naar camping te trekken. Qua start is een vlucht met RyanAir van Bremen naar Haugesund voor mij een goede optie, maar de vraag is - hoe dan verder? Vooral van Fjord-Noorwegen wil ik veel zien, eventueel uitgebreid in noordelijke richting naar de Lofoten. Iemand tips voor vervoer binnen Noorwegen of een mooie route? En is dit uberhaupt een haalbaar idee, of kan ik 't beter uit mijn hoofd zetten? :wink: Alvast bedankt!

Christine

Hoi Christine

Alles is haalbaar maar te voet is Noorwegen denk ik een lastig land. Er zijn goede busverbindingen maar bushaltes in de buurt van campings zijn schaars. Op visitnorwaystaat over het openbaar vervoer betere info dan ik je kan geven dus misschien wijs om daar even te kijken. Al denk ik (en das meer mijn gevoel) dat je beter een auto kunt huren (of iets in die richting) zodat je een stuk vrijer bent en de mooie plekken echt kunt bereiken.

Belangrijkste is denk ik dat je eerst kijkt hoe je wilt reizen en dan kijkt naar een mogelijke route. (Want of je afhankelijk bent van busroutes of met de auto rond rijdt is nogal een verschil voor je route.)

Groetjes Thijs