Noorderlicht excursie?

Goedemorgen,

Over twee weken ga ik met mijn vriend een paar dagen naar IJsland. Nu hopen wij natuurlijk dat we zo veel geluk hebben dat we het noorderlicht te zien krijgen. Volgens een app die activiteit van het noorderlicht kan voorspellen zullen we op de eerste avond het meeste kans hebben. Wij komen in de middag aan en die avond willen we ons geluk beproeven. Heeft iemand ervaring met een Noorderlicht excursie? Is het aan te raden dit te doen? En is het dan verstandig dat in Nederland te boeken? Via Get Your Guide bijvoorbeeld. Of gewoon als we daar zijn? Maar dan hebben we maar een paar uur de tijd om dat ergens te boeken.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groeten
Charissa

Hoi Charissa,

Ik heb helaas geen ervaring met excursies naar het noorderlicht. Het lijkt mij overigens wel een fantastische ervaring!!!
Ik ben zelf nogal van het zelf dingen regelen, maar als ik maar een paar uur zou hebben om alles te regelen zou ik die stress niet willen hebben.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik kan me ook nog voorstellen dat op de avonden waarop de kans om het Noorderlicht te zien het grootst is, er ook de meeste animo is voor zo’n excursie. Zul je zien dat er geen plek meer is voor jullie…

Mocht je het leuk vinden om een reisverhaal te lezen over Ijsland: http://www.goedkopedroomvakanties.nl/ijsland/

Ik wens jullie in ieder geval heel heel plezier in IJsland. Ik vind het een geweldig land!

Met vriendelijke groet,
Petra

Ik heb zo’n excursie gedaan (helaas ging het 1e avond niet door vanwege te slecht weer en was het bij de herkansing te bewolkt, dus niet gezien) en had het van te voren geboekt (al in Nederland). Er gaan letterlijk bussen vol, dus probeer er bij voorkeur eentje uit te zoeken waar je als enige bus naar toe gaat en vooral ook ver buiten de stad, zodat je zo min mogelijk omgevingslicht hebt. Veel plezier, hopelijk is het jullie wel gegund om het licht te zien!

Hier zelfde verhaal. Vijf dagen op IJsland gezeten (in februari), maar geen excursie ging door wegens de weersomstandigheden. (ook al ervaringen in Kiruna & Ivalo met pogingen tot het zien van het Noorderlicht, met telkens hetzelfde resultaat…).

Wij zijn zelf rond gaan reizen in IJsland en 2 nachten in Thingvellir gezeten. 1 nacht het Noorderlicht gezien. Hadden wij geen excursie voor nodig. Gewoon regelmatig even naar buiten lopen. Het geeft een onrustige nacht maar je krijgt er wel wat voor.

Hoi Charissa,
Ik ben net lid geworden dus zie nu jouw bericht voor afgelopen januari. Hebben jullie het Noorderlicht gezien? Wij hebben het al enkele keren mogen zien. In januari waren we op Snaefellsnes en in de buurt van Geysir. In Trömso, Sommaroy en Lofoten ook geweest. Het is verslavend :slight_smile: Wij hebben nog nooit een excursie geboekt. Gewoon overnachten buiten de bewoonde wereld en regelmatig naar buiten kijken, of met de auto op pad en ergens op een mooie locatie afwachten.
Groeten, Paul