Midweek IJsland Oktober

Goedemorgen,

In het najaar ben ik van plan een midweekje naar IJsland te gaan met een vriend van me.
Of het van maandag - vrijdag wordt, of maandag - zaterdag zijn we nog niet uit, dit hangt af van de tijd die we denken nodig te hebben.

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met het reizen in het najaar naar een noordelijk land, qua licht en dagprogramma’s.
Tijdens deze week verblijf ik in Reykjavik.

Op mijn to-do list staan op dit moment

  • Golden Circle tour, met uitstapje naar Blue Lagoon (2/1daagse)
  • Dag vertoeven in Reykjavik
  • Zeeactiviteit - Walvis spotten o.i.d.

Ik houd zelf wel van een druk programma waarbij we iedere dag iets te doen hebben.

Graag zou ik van jullie tips ontvangen over wat ik gezien MOET hebben, of wat handig is om te weten.

Groet,
Adriaan

Hoi Adriaan,

In oktober maak je bij helder weer een goede kans om het noorderlicht te zien ! Ook in het zuiden van IJsland. Unieke belevenis !

Je moet dan wel een donker plekje zonder strooilicht opzoeken. In de onmiddellijke omgeving van Reykjavik is de kans klein, omdat er veel omgevingslicht is.

Vast een fijne IJsland-trip !

in perioden met noorderlicht kun je bij veel hotels in Reykjavik een “Noorderlichttour” boeken.
Hiermee wordt je opgehaald met een busje en gebracht naar een plek waar het noorderlicht dan wel goed zichtbaar zou moeten zijn.

Vaak wordt pas een paar uur voor de beoogde vertrektijd besloten of de tour al dan niet doorgaat. Bij weinig tot geen kans op noorderlicht, gaat de tour niet door.