Noorderlicht bekijken in IJsland, okt 2012

Aan alle reislustige mensen onder ons,

Zou jij ook een keer dat gave noorderlicht willen bekijken?
De mogelijkheid om dit te zien is van 1 oktober tot 1 april. In het voorjaar kan je wel een grote kans hebben dat er nog veel sneeuw ligt en dus vele wegen niet begaanbaar zijn. Vanaf 1 oktober heb je daar minder kans van.
Mijn idee was dus om half oktober 2 weken naar IJsland te gaan om daar naast het noorderlicht uiteraard ook nog een heleboel andere dingen te gaan zien. Autootje huren opzoek naar geisers, wandelingen en verre uitzichten…

Ik zelf ben een 27 jarige meid uit Delft. Ik heb zelf al vele landen bezocht met mijn rugzak en heb daarvoor al verschillende reisgenoten gevonden via deze site en dat is me heel erg goed bevallen. Dus wil het deze keer ook weer via deze weg proberen.
We kunnen met zijn 2en gaan, maar een groepje van 4 mensen zou ook leuk zijn. Dan kunnen we een iets grotere 4WD huren, met meer personen is dat wel betaalbaar.
Het zal zeker geen goedkope reis zijn, maar ik heb geen luxe nodig aan accomodatie. Ik zou zelfs nog in staat zijn in de auto te overnachten als dat nodig mocht zijn, maar met meerdere personen wordt dat denk ik erg lastig.
Maar betaalbare hostels vind ik door de gezelligheid van andere reizigers vaak het leukst.

Zou jij het leuk vinden om met me mee te gaan, laat dat me dan even weten.
Je kan ook mailen: [EMAIL=“karindgroot@gmail.com”]karindgroot@gmail.com

Groetjes Karin

1 like

Wie heeft er zin om mee te gaan.
Laat even een berichtje achter of mail…

Wie weet crossen wij daluk door het super mooie IJsland :wink:

Hey Karin,

Ik ben zelf ook van plan om dit jaar naar Ijsland te gaan. In eerste instantie zou ik samen met een vriend in de zomer gaan, maar nu kan hij waarschijnlijk toch niet. Wij waren ook van plan dan een auto te huren en dan kijken of we ook het binnenland in konden. Mocht hij inderdaad niet kunnen (weet ik waarschijnlijk binnen 2 weken), ben ik wel geinteresseerd om eens contact te hebben over een reis naar Ijsland.

Ik ben trouwens een jongen van 24 uit Scheveningen en heb afgelopen jaar met veel plezier in mijn eentje daar Zuid-Afrika gereisd. Verder ben ik het helemaal eens met jou idee om in hostels te slapen.

Groetjes, Jan-Jaap

We zijn nu met 3 leuke meiden bij elkaar, nu zijn we alleen nog op zoek.naar die 4de om het groepje compleet te maken.
Heb jij zin om met ons mee te gaan?

Hey
Nog even ter aanvulling, wij zijn 3 meiden die elkaar ook hebben ontmoet via Wereldwijzer. Wij hebben elkaar nu één keer gezien en samen besproken wat ons de leukste reis lijkt. Dit is een self-drive reis rond het eiland.
Het is geen goedkope reis, een reis die we nu in gedachten hebben is voor 12 dagen. Wat betreft de prijs neer komt op 1000 euro voor auto, vlucht en accommodatie. Daar komen natuurlijk nog de kosten bij voor benzine, eten en excursies.
Helaas is het niet goedkoop, maar het land is het.zeker waard.
Maar als jij met ons mee gaat en nog andere leuke ideeën hebt, staan wij daar zeker voor open.
Lijkt het je heel leuk om mee te gaan, laat ff een berichtje achter of stuur een mailtje.Groetjes Karin ( en Lotte en Kelly)

Wie vind het leuk om met ons mee te gaan?:wereld:

Jeetje 553 keer bekeken ;O
Vind jij het leuk om met ons mee te gaan?