Hallo allemaal,
Mijn naam is Maarten, 29 jaar en ik ben momenteel druk op zoek naar een vakantiebestemming en reisgenote.
Fotograferen doe ik met veel plezier, maar eigenlijk tevens veel te weinig. De laatste tijd heb ik mij al redelijk verdiept in het fenomeen ‘Aurora Borealis’, ofwel ‘het Noorderlicht’. En juist dat, lijkt mij ontzettend mooi om te ervaren en vast te leggen d.m.v. fotografie / film / time lapse etc.
IJsland, Spitsbergen en Noorwegen-Noord zijn bij uitstek de beste locaties om het noorderlicht waar te nemen. De beste reisperiode om het noorderlicht waar te nemen is gedurende de winter. Het nadeel is dat het er dan behoorlijk koud kan zijn (-25 en kouder), maar de omgeving maakt voor mij echter waarschijnlijk veel goed.
Mijn voorkeur gaat uit naar Noorwegen-Noord met als uitgangspunt de stad Tromsø, maar andere ideeën zijn ook van harte welkom! Daarbij wil ik vast kwijt dat bijvoorbeeld een cruise met Hurtigruten mij ook enorm aanspreekt, omdat je op die manier veel locaties rond de noordkaap kan bezichtigen, maar de fotografie komt dit minder ten goede (ivm het gebruik van een statief). Misschien valt er iets te combineren als bijv. een 7 daagse cruise en 3 of meer dagen aan het vaste land? Vanuit Tromsø is het in ieder geval heel eenvoudig om een noorderlicht excursie te boeken.
Zoals je al leest staat alles nog wel zo’n beetje open. Als je interesse hebt zou ik het leuk vinden als je reageert op mijn oproep. Ik kan hier al flinke lappen tekst plaatsen over wat wel/niet te bezichtigen, maar eerst ga ik maar eens polsen of er interesse is… ![]()
Omdat de winter in noordelijk Noorwegen ook al bijna voorbij is en het ‘Aurora Borealis’ noorderlicht verschijnsel nog maar goed zichtbaar kan zijn tot 21 maart is mijn voorkeur zo snel mogelijk op reis te gaan. Een vertrekdatum rond 8 maart en een reisduur van 10 tot 15 dagen behoeft bij mij de voorkeur. Indien dit niet haalbaar is kunnen we de reis ook plannen/boeken voor januari, februari of maart 2014. Wat dat betreft behoorlijk flexibel ![]()
Ik ga hierbij toch nog even mijn voorkeur uitspreken over de reisgeno(o)t(e) die ik zoek ![]()
Zoals jullie bij de inleiding al was opgevallen gaat mijn voorkeur uit naar een reisgenote (v).
Zij is tussen de 20 en 30 jaar; houdt van reizen, natuur, avontuur en fotografie en is bij voorkeur single ![]()
Ook als je niet aan de omschrijving voldoet mag je gerust reageren. In eerste instantie gaat het mij om het genieten van een fijne (verdiende) vakantie en daardoor nieuwe omgevingen te ontdekken.
Heb ik jouw interesse hiermee gewekt…?
…dan verneem ik het graag!
Groetjes,
Maarten
P.s. Ik ben geen fotografie-freak die zich alleen maar interesseert in fotografie & apparatuur. Ik ben een sociaal iemand die zich meer interesseert in mensen dan materiaal (mocht het hele fotografie gebeuren je afschrikken)…