We zitten al weken te puzzlen wat te doen: 8 weken weg met 2 kids (1,5 en 3,5 jaar). Eerst wilden we japan, heel NZ en cook islands. Omdat we toch erg terug verlangen naar Australie hebben we nu het volgende plan:
ca. 3 weken Noorder Eiland Nieuw Zeeland
ca. 5 weken Australie (Melbourne - Adelaide - Perth).
Ik weet dat velen het Zuider eiland het mooist vinden, maar als ik kijk wat er te doen is lijkt me dat leuker als de kinderen ouder zijn (wandelen, gletchers, etc.) . Het Noorder eiland heeft mijns inziens veel leuks te bieden voor ons zelf en vooral ook voor de kinderen: paar dagen Auckland, Bay of Islands (strand, etc.), Kiwi plantage bij Te Puke, Rotorua, Coromandel, Napier, etc.).
Ik denk dat we in 3 weken een goede indruk van het Noorden kunnen krijgen. Als we enthousiast zijn kunnen wellicht nog eens terug komen voor het zuiden.
Of doen we NZ echt tekort door niet naar het Zuider Eiland te gaan?
Verder nog 1 vraagje: Camper of Autohuur op Noorder Eiland? Iemand aanbevelingen?
dit zijn best moeilijke vragen. De hoogtepunten van beide eilanden kunnen in 3 weken met een camper maar dan moet je wel een beetje voortmaken dus misschien niet ideaal met kleine kinderen. Ik weet natuurlijk niet wat jullie ervaring is.
Je beperken tot het Noordereiland geeft je daar wat meer ademruimte maar toch is het dan jammer dat je het schitterende Zuidereiland mist.
Camper of auto hangt veel af van je budget maar vooral van de tijd van het jaar. Tussen november en maart prefereer ik de camper.
In drie weken kun je daar een prima tijd hebben! Je hoeft toch ook niet alles te zien. Doe gewoon een paar mooie hoogtepunten en voor de rest lekker strandjes en natuur! Lijkt mij ook wel wat over een jaartje (zelfde gezinssituatie dan :))
Herkenbare vraagstukken, die mij ook al een tijdje bezighouden.
Zoals het er nu voorstaat doen wij volgend jaar juni ook alleen het Noordereiland en als het ons enthousiast heeft gemaakt hebben we juist een goede reden om nog eens terug te gaan
Het enige wat vast staat is dat we de reis per auto doen en dan denk ik met deze wel een knappe aanbieder te hebben gevonden.
3 weken is zeer goed te doen voor Noordereiland. Zuiderleiland is mooier en meer spectaculair, vind ik. Maar zoals je zelf ook al zegt, is dat voor kleinere kinderen juist leuker als ze ouder zijn. Veel plezier met jullie reis (en richting Perth is ook super!)