Noord-West USA/Canada zomer 2014

Hoi allemaal,

Ik wil heel graag in de zomer van 2014 voor 3-4 weken naar Noord-West USA/Canada. De route die ik graag zou afleggen is als volgt: Portland - Seattle - Vancouver (met uitstapje naar Victoria) - Banff & Jasper National Park - Calgary. Ik ben op zoek naar een reismaatje. Ik wil zoveel mogelijk met de auto doen om niks van het landschap te missen, is dit te doen in 3-4 weken? Alle tips met betrekking tot vervoer, accommodatie en bezienswaardigheden zijn welkom!

Groetjes Steffi

Ik ben m.u.v. Victoria op alle plaatsen die je noemt geweest. Op vancouver island zou ik zeker nog de west kust mee pakken, ik vond dat regenwoud erg indruk wekkend.
Een rondje vancouver, vancouver island, whistler, jasper, banff vancouver is in 3 weken prima te doen. Portland en Seattle meepakken in een extra weekje lukt dan zeker. De stad Portland vond ik zelf niet zo boeiend, de natuur in die omgeving is erg mooi natuurlijk :slight_smile:

Ik zou aanraden om voor de volledige reis een auto te huren.

Als je 4 weken hebt zou je kunnen overwegen Yellowstone park er bij te pakken.

Super Pieter! Dank je wel voor je tips! :slight_smile:

Als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel :wink:

Oké :slight_smile: Heb je in dat geval nog tips wat accommodatie betreft? Ik zou graag zo goedkoop mogelijk reizen maar ik weet niet of er in Portland/Seattle/Vancouver en Banff/Jasper goedkope hostels zijn. Van welke accommodatie heb jij gebruik gemaakt?

Sowieso kan je veel hostels vinden via hihostels.com, ik heb o.a. in deze hostels gezeten in Lake Louise (top!), Jasper (mwa…) en Squilax -> dit is een vaag hostel waar je in 3 oude treinstellen slaapt :smiley: (weinig comfort, wel super grappig)

Verder:
stclairvancouver.com - Wel okee hostel en redelijk centraal in vancouver
http://www.thehostelbear.com/ - redelijk hostel in de buurt van banff (canmore)
http://www.greentortoise.net/ - hostel in downtown seattle
http://www.halfmoonhostel.com/ - mini hostel in iemands achtertuin bij wells gray park (aanrader!)
http://firesidelodge.org/ - hostel van een ski club in whistler, tis een grote blokhut waar je alleen op sokken binnen mag rondlopen over het zachte tapijt…

Voor de rest vooral via sites als booking.com enigzins betaalbare hotels gezocht. Als je met z’n tweeen bent is een hotelkamer met twee bedden vaak niet eens zo veel duurder als twee bedden op een gedeelde hostel kamer. Dus dan is de keuze niet heel moeilijk.

Een route inclusief yellowstone zou bijvoorbeeld als volgt kunnen in 4 weken.
1 vancouver
2 vancouver
3 vancouver island
4 vancouver island
5 vancouver island
6 vancouver
7 whistler
8 wells gray
9 jasper
10 jasper
11 lake louise
12 banff
13 banff
14 waterton lakes np
15 glacier np (vs)
16 glacier np
17 tussenstop
18 yellowstone
19 yellowstone
20 yellowstone
21 tussenstop
22 tussenstop
23 portland
24 portland
25 seattle
26 seattle

Kwa kosten is de autohuur het goedkoopst als je begint en eindigt op hetzelfde punt. In de VS is autohuur goedkoper, misschien is een rondje met als start en eindpunt seattle gunstig wat dit betreft.

Wauw, bedankt voor de tips! :smiley: Ik ga er zeker naar kijken.

Hey Steffi

had je deze plannen nog steeds en zoek je nog steeds eem reisgenoot?
Want die kant van de states en canada staan hoog op mn lijst. En zomer 2014 is ook top wany mn vakantie dgn staan voor dit jaar
Al helemaal vol. (Ik typ dit vanuit florence :wink: )

Groetjes susan

Hee Susanne!

Ja, ik heb die plannen nog steeds! Heb inmiddels een poster van Banff National Park in mijn huiskamer hangen, zo graag wil ik er naartoe haha :wink: Ben hard aan het sparen, maar zonder reismaatje zie ik mezelf niet gaan omdat het huren van een auto zo prijzig is en niet echt gezellig in je eentje. Misschien leuk om via mail of Facebook contact te leggen? :slight_smile: Mijn e-mail is steffitempelaars@msn.com.

Groetjes!

Hoi Steffi,

We zijn inmiddels al weer een half jaar verder, dus ik vraag me af of je nog steeds van plan bent om komende zomer deze reis te gaan maken. Zo ja wanneer ben je van plan om te gaan?
Ik ben zelf al in West Canada geweest, maar wil heel graag weer eens terug gaan.

Groetjes Janneke

Hoi Janneke,

Bedankt voor je berichtje! Ik zou nog steeds graag gaan, mits er betaalbare vluchten beschikbaar zijn. Zoals je misschien al had gelezen had er iemand anders gereageerd, maar na een paar maanden contact is ze afgehaakt. Ik heb in die tijd zo’n beetje de hele reis in elkaar gezet. Misschien een idee om via e-mail contact te leggen? Dan stuur ik je mijn ‘reisplan’ en dan kun je kijken in hoeverre je het daarmee eens bent :slight_smile:

Groetjes Steffi

Hoi Steffi,

Leuk dat je zo snel reageert. Ik heb je een PM gestuurd.

Groetjes Janneke

Voor 2015 heb ik wel interesse

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Volgens mij is het onmogelijk om een topic te verwijderen dus ik wil hierbij even laten weten dat ik niet meer op zoek ben naar een reisgenoot.