Noord-Amerika (of evt. Canada/Japan) zomervakantie 2014

Hallo!

Voor de zomervakantie zoek ik (man,37) een reisgenoot (man of vrouw, maakt niet uit) voor een reis door Noord-Amerika. Mijn idee was om met de auto steeds naar een punt te rijden en daar een paar dagen te blijven om de omgeving te verkennen/dingen te doen. Uiteraard denk ik dan aan de gangbare plekken als New York, Washington, Chicago, the great lakes, national parks, enz, maar ook aan dingen doen als fietsen in monument valley, op bezoek bij de Amish, rennen op de Rocky steps in Philadelphia, rijden door oneindige landschappen, naar Alcatraz, het stadje bezoeken waar Groundhog Day is opgenomen, een baseball game in Fenway Park, naar musea, een toevallig concert, lekkere taartjes en donuts eten :slight_smile: Maar er is echt zoveel mogelijk, dat het toch niet allemaal in een keer kan. Heb je dus zelf andere ideëen, dan sta ik daar absoluut voor open. Het gaat mij uiteindelijk om de omgevingen, de mensen en steden.

Omdat ik in het onderwijs werk, ben ik gebonden aan de zomervakantie (half juli tot begin september). Ik had in gedachten om daar zo’n 4 of 5 weken van te gebruiken, korter vind ik eigenlijk zonde van de reis. Verdere praktische dingen zijn er eigenlijk niet, al ben ik niet echt een held met tenten of kamperen in het algemeen…

Naast Noord-Amerika lijken me Canada en Japan trouwens ook geweldig, dus daar ben ik zeker voor te porren.

Wanneer je dit leuk lijkt en mee wilt, of je tips of ervaringen wilt delen, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Dave

Canada zegt me wel wat.

Canada zegt mij ook wel wat :wink: Ik heb je een pb gestuurd.

Hoi Dave,

Ik ben Eric, 36 jaar en ben van plan om in de zomer een maand of twee naar de usa te gaan. Ik ben ook nog erg flexibel. Auto/camper/fietsen/groepsreis zijn allemaal mogelijkheden wat mij betreft. Ik ben in mijn eentje en vorm het liefst een groepje van een man of 4 dus dacht ik, laat ik hier eens beginnen.
Wat mij ook erg leuk lijkt is fietsen langs de great ocean road en burning man, een groot festival midden in de woestijn.

Als het je leuk lijkt kunnen we eens verder praten.

Ik hoor graag van je,

Gr. Eric

Hoi Dave,

Ik ben me momenteel een beetje aan het orienteren voor mn vakantie, en jouw bericht sprak me wel aan.
Ik weet nog niet wanneer en waar naar toe, maar US en Canada staan zeker hoog op mn lijstje. Rondrijden in een auto, nationale parken bezoeken, lekker eten op een terrasje, mensen ontmoeten en zo kan ik nog wel even doorgaan…ieder geval veel zien en genieten van de tijd.

Lijkt me leuk om kennis te maken, wellicht matchen onze ideeen;-)

Groetjes,

Marga

he hallo,

Ik ben op zoek naar een vakantie van max. 3 weken. noord-amerika, cananda en japan allemaal top landen.
het gewoon rondrijden en onderweg van alles gaan zien en doen, is mijn gevoel van vakantie.

Met een groepje kan leuk zijn, heb inmiddels al best veel gezien en ervaren maar op moment zonder vaste reispartner.

dus misschien via deze weg…

grt

Hoi Dave (en anderen),

Het is misschien mosterd na de maaltijd gezien het tijdstip van je oproep, maar heb je inmiddels een concreet plan liggen, en zo ja, kun je misschien nog een reisgenoot gebruiken? De reis die ik zelf op het oog had (Transmongolie express) is afgelopen week helaas geannuleerd. Gelukkig heb ik nog een plan B: Een rondreis door Noord-/West-Amerika. Dat doe ik het liefst individueel met camper of auto, vandaar dat jouw bericht mij aansprak. Ik ben 32, eveneens werkzaam in het onderwijs, en heb ook vakantie van half juli tot september.

Hoor graag van je/jullie!
Hartelijke groet, Susanne

nou er zijn genoeg reacties om met meerdere groepen te gaan :wink: ik alleen de 1ste 3 weken van augustus vrij. Groetjes.

Omdat het voor mijn gevoel erg kort dag werd, had ik de VS uitgesteld naar volgend jaar en ga ik nu naar Schotland. De duur staat echter nog niet vast, dus wellicht kan ik het combineren met de VS. Erickies voorstel voor een (kleine) groepsreis lijkt me namelijk ook erg leuk (zie zijn topic), dus ik heb hem een bericht gestuurd. Wat mij betreft, is mijn topic gesloten en sluit ik me bij hem aan als één van de geïnteresseerden voor zijn groep. Misschien kunnen we met z’n allen ergens afspreken om te kijken wiens wensen en tijdsduren bij elkaar aansluiten (ik kan bv. net als Backslash alleen nog de eerste 3 weken van augustus, eventueel een week langer).

Een kleine groep lijkt me ook leuk.
Ik ben wel al naar oost-amerika geweest, heb daar met iemand 3 weken rond gereden in gehuurde auto.
Naar de natuurparken, grotere steden (LA San Francisco, Vegas etc) en langs de kust gereden. Ik vind dit nog de beste manier om Amerika verder te gaan zien.
Dus mijn interesse gaat meer naar de oost-amerika, new york heb ik een paar dagen gezien, maar daar wil iedereen een keer na terug. De steden Boston, Washington, Philadelphia lijken me super om t gaan zien.
Maar naar de zuid oost kant van amerika zou ook een optie zijn, maimi everglades de muziek staten etc.
Heb nog lang niet genoeg gezien van de US of a gezien.

Ron (46)

Hoi,

Met interesse deze draad gelezen. Hebben jullie al daadwerkelijke plannen om bij elkaar te komen om te zien of er overeenstemming over het een en ander bereikt kan worden? Ik ben zelf een jonge 50-er, vrouw, alleen net als de meesten hier :wink:

M

Hoi M,

Ik verwijs je daarvoor graag door naar de post van Eric/Erickie “USA in de zomer”, met startdatum 03/03/14.

Groetjes Susanne

1 like