Noord Vietnam + Hoi An

Hallo,

Wij zijn bezig met het plannen van een reis (noord vietnam en Hoi An)
We zouden voor de volgende plaatsen weten:

1. hoeveel dagen jullie voor elke bestemming zouden voorzien
  2. welke volgorde het meest praktisch is om te reizen

Wij dachten het volgende:
Hanoi
Mai Chau
Ninh Binh
Halong Bay
Hoi An

Wat vinden jullie trouwens van Ninh Binh, lijkt dit erg op Mai Chau of geeft het toch nog andere indrukken?
Indien jullie nog andere tips of opmerkingen hebben, horen we ze graag!

Hallo Sonicc,

Er zit wel degelijk een verschil tussen NB en MC, dit dit wordt echt niet eentonig.
MC is een dal en NB is eigen een vlak stuk land met mooie krijtbergen a la Halong maar dan op het land.

Ik zou het zo doen.

Aankomen in Hanoi, overnachten, Hanoi city trip, naar Halong voor 1 overnachting, naar Hanoi , overnachten.
Dan door naar MC, NB en zo naar Hoi An.

Jammer dat je niet het vermeld hoe je wilt reizen, want dan wordt het waarschijnlijk een ander idee.

Zou voor Hanoi 2 a 3 dagen uittrekken, Halong, 1 overnachting, MC 3 dagen incl. reis naar NB.
NB 2 overnachtingen, Hoi An 3 dagen; beetje afhankelijk van je reisperiode.

Hoop dat je mijn vragen ook kan beantwoorden,?
Zoals, hoeveel dagen, hoe te reizen ( bus, trein of vliegen ).

Denk dan ik je dan beter van informatie kan voorzien.

Gr.
Ton.

Dag Ton,

Bedankt voor je antwoord!

Ik weet dat ik een beetje vaag gebleven ben over de manier van reizen, ik zal je uitleggen waarom.
We hebben 14 dagen voor onze reis (15 met vertrekvlucht incl).

Maar we speelden nog met het gedacht om via Siem Reap terug te vliegen en 2-3 dagen angkor wat te bezoeken.
Uiteraard enkel indien we de opgegeven zaken in vietnam op 10-11 dagen kunnen doen.
Terugvliegen via Siem reap gaf echter geen goede terugvlucht voor ons (erg lange reistijd door stops)…

Wat wel een mogelijkheid is, is vliegen van hanoi naar siem reap en van siem reap terug naar Hoi An.
Op die manier hoeven we ook geen nachttrein hanoi-hoi an te doen.
Dus: hanoi - halong bay - mai chau - ninh binh - hanoi - siem reap - hoi an
Maar ik weet dus niet of dit haalbaar is. Zo niet, laten we Angkor Wat vallen.

Hallo Sonicc, in Mai Chau is Mai Chau Lodge misschien een goed idee. Zij hebben diverse packages en de locatie schijnt ook fantastisch te zijn. Wij gaan in maart voor de 3-Day Complete Escape variant. Hieronder onze indeling in een rustig tempo hoe wij hanoi - halong - mai chau - ninh binh en weer afsluiten in hanoi:

binnenlandse vlucht Hué naar Hanoi
Hanoi stadswandeling I
Hanoi transfer naar Mai Chau Lodge Complete Escape Tour
Mai Chau Lodge Complete Escape Tour
Mai Chau transfer na lunch - Hanoi
Hanoi stadswandeling II
Hanoi – trein Ninh Binh V 09.00 uur | A 11.18 uur Trang An Caves
Ninh Binh: Thai Vi Temple, Bich Dong Pagoda, Mua Caves
Ninh Binh: Van Long Nature Reserve boot, Hoa Lu?, boeddhistisch tempelcomplex Bai Dinh
Ninh Binh – trein Hanoi V 13.14 uur | A 15.33 uur
Hanoi - Halong Bay
Halong Bay - Hanoi
einde middag transfer vliegveld vlucht AMS

Veel plezier met jullie voorbereiding. Groet, Ingrid

Hallo Ingrid,

Bedankt voor je bijdrage!
Ik ven Mai Chau Lodge meermaals tegengekomen, dus zal het zeker verder bekijken.
Jullie hebben ook veel tijd uitgetrokken voor ninh binh. Regelen jullie daar alles zelf, of ook een package?

Hi Sonicc, Ninh Binh zal een combinatie worden van zelf fietsen en wandelen (Mua Caves om de hoek van accommodatie) en jeepsafari of gids met brommer waarbij we achterop kunnen. Hebben nog niet helemaal helder wat te fietsen is en waar we excursie voor gaan inzetten.

Welke accomodatie hebben jullie gekozen in Ninh Binh?

Nog niet geboekt maar staat wel hoog op onze wensenlijst: Nguyen Shack. Tam Coc Garden resort vind ik te prijzig en ook slaan we Tam Coc caves over (te toeristisch), we gaan liever naar Van Long Nature Reserve en Trang An Caves.

Ik schrijf Nguyen Shack op om later eens te bekijken.
We zijn nog niet bezig met het zoeken van accomodaties, maar met de planning van de reis.
Angkor Wat meenemen in de 14 dagen gaat de reis waarschijnlijk toch te druk maken.
Wellicht dat we dat zullen laten vallen.

Voordat ik begon met inlezen en dit fantastische forum te raadplegen, had ik ook het idee nog een gedeelte van Cambodja te kunnen combineren met Vietnam. Ben er vrij snel vanaf gestapt door het uitgestrekte land om te bereizen en ook zijn wij liefhebbers van een relaxed programma. Succes met verdere voorbereidingen, wanneer reizen jullie eigenlijk?

1 like

Wij hebben nog geen exacte data, maar het worden 15 dagen in maart of april.
Heel waarschijnijk einde maart vertrekken zodat we op 10 april met Full Moon in Hoi An zijn.

Weet je heel misschien wanneer het volle maan is in maart 2017? Ik zoek me suf, heb het niet kunnen vinden… We willen in maart naar Vietnam en wat mij betreft plannen we de hele reis om volle maan in Hoi An heen!

Alvast bedankt!!

GekopreizeN,

In maart valt Full Moon in Hoi An op zaterdag 11 maart.

Heey superbedankt!!