noord naar zuid

Beste allemaal,

Waarschijnlijk heb ik maar 16 dagen (inclusief vlucht, dus eigenlijk 14 dagen) vrij om te gaan reizen.
Is het haalbaar om in 2 weken van noord naar zuid te reizen?

Ligt eraan wat je allemaal wilt doen en zien. Ik heb het ook gedaan. Had ongeveer een week in het noorden. Tussenstop op twee plekken halverwege. Vervolgens nog zuid.
Was absoluut te kort! Maar liever dit, dan helemaal niet :wink: Als ik meer tijd had gehad zou ik langer zijn gegaan natuurlijk.

Dank je wel, daar was ik inderdaad een beetje bang voor. Maar deel je mening beter iets dan niets.
2 weken is misschien voor elk land wel te kort :slight_smile: Andere opties zijn Laos, Maleisie.
Heb je dan tussendoor gevlogen?

Nee heb niet gevlogen. Ging met de trein. Soms ook in de nacht. Ook een leuke ervaring met mooie uitzichten en leuke locals ontmoet.

Twee weken is echt te kort om Vietnam helemaal te zien, maar dat wil niet zeggen dat je niet moet gaan ;). Wij zijn in december 3,5 week geweest en dat was eigenlijk zelfs te kort… Mijn advies is heel eg goed uit te zoeken wat je graag wilt zien en daar een selectie van te maken die goed bereisbaar is. Dus niet in twee weken proberen het hele land te bekijken.

Vliegen kan prima binnenlands in Vietnam, is ook goedkoop. Kost alleen wel meer tijd dan je denkt; je moet er 2 uur vantevoren zijn, dan nog vliegen, op bagage wachten, etc. Als je zo weinig tijd hebt zou ik de nachttrein echt aanbevelen. De SE1 tm SE4 zijn onlangs helemaal vernieuwd en dus ook nog eens netjes en schoon. Wij hebben met een hele oude nachttrein gereisd; ook een ervaring maar wat minder luxe en hygiene :P. Ik raad je aan op tijd te boeken en de onderste 2 bedden reserveren (tweede rit hadden wij bovenste; onderste 2 wil nog wel eens zoals in ons geval door een volledige vietname familie geboekt worden incl 3 kinderen…).

Bedankt voor de tips. Mijn voorkeur gaat wel uit naar Vietnam en misschien kan ik 3 weken van mijn baas of bijna 3 weken. Had al bedacht dat ik keuzes moet maken. Maar alles ziet er gaaf uit. En voor elk land is 2 weken kort eigenlijk… Goeie tip van de trein. Die ga ik zeker meenemen.