26 Dagen Vietnam

Hallo,

Ik vertrek in juli naar Vietnam samen met mijn broertje. We hebben 26 dagen de tijd om het land te ontdekken. Mijn vraag is of we genoeg tijd hebben om alle grote bezienswaardigheden te zien?

Ik ben erg nieuwsgierig dus ik hoop op een reactie.

Hoi Jop,

Jullie hebben zeker genoeg tijd! Zorg er wel voor in juli dat je de trein naar bijvoorbeeld Sapa op tijd boekt, want Vietnamezen hebben ook vakantie en reizen dan veel op en neer. Dan heb je in ieder geval een goed slaapvertrek!

Ik heb je berichtje ook even verplaatst, zodat jullie meer tips krijgen.

Groetjes, Anne

Bedankt voor je reactie! Mijn broertje en ik zijn erg benieuwd naar Vietnam. We willen van Zuid naar Noord reizen en dan een binnenlandse vlucht terug nemen naar HCMC.

Ons doel is om veel te zien, maar met name om te genieten (we gaan ons niet haasten). We zijn van plan om de volgende steden te bezoeken:

Ho CHi Minh
Nha Trang
Heu
Hoi an
Hanoi
Halong Bay

In totaal hebben we 23 dagen de tijd. We hoopten eerst op 26 dagen, maar het is ook fijn om nog een paar dagen rust te hebben als je thuis bent. Maandag weer aan het werk.

Mijn vraag: Is dit haalbaar?

Ik hoor het graag

Hallo jop,

Er valt veel te zien in Viet Nam en dus zal je zoals zelf aangegeven keuzes gemaakt moeten worden.

Wat wel opvalt in je opgenoemde steden is dat deze wel wat ver uit elkaar liggen.
Wil je een route via deze steden of zijn zijn deze een must?

Ik weet dat ik weer standaard begin om te verwijzen naar de rondreis van Fox, beste van Viet Nam in 21 dagen ( was mijn eerste kennismaking met het land jaren terug en deze was mooi ).
Je kan zien wat er mogelijk is in 20 dagen via de weg.

Met het stuk vliegen van Hanoi naar Hue kan je wat tijd besparen bijv.

Met Sapa ( aanrader ) erbij kan dat er dan misschien erbij.

Misschien ook een overdenking is om af te sluiten met een strandvakantie om zo uitgerust naar huis te gaan.
Op de de door jouw gestelde route eindig je met een relaxte boorttrip in Halong Bay.

Betekend dus wel dat je na aankomst in Saigon meteen doorvliegt naar Hanoi en het schema dus moet omdraaien.

Vergeet ook de Mekong Delta niet.

Maar zoals Anne al schreef is goed te doen in 23 dagen en je zal er een geweldige tijd beleven.

gr.
Ton.