Vlak bij het Umekoji Steam Locomotive Museum in Kyoto schijnt nog een winkeltje te zitten met modeltreintjes.
Daar gaan we zeker nog even naar op zoek; we willen toch Kyoto doorkruisen met de fiets.
Daar hebben we al eerder gefietst, verdwalen doe je er niet zo gauw.
Ik ben even de naam van deze winkel kwijt, heb de platte grond wel bewaard waar ik hem op kan vinden.
Da’s dan ook alvast een interessante voor een volgende trip. En ik schaam me diep, maar de gedachte om m’n geplande korte vakantie aan het einde van het jaar in de Kansai-regio door te brengen is al door m’n hoofd gegaan…
Daarentegen wou ik vooralsnog toch maar geen werk maken van een wintertrip naar het noorden begin volgend jaar, ondanks dat de hotels in Sapporo en Asahikawa specifiek tijdens de festivalweek daar nu al vol beginnen te raken. Dat plan gaat nog wel een jaartje de ijskast in. Eerst maar weer eens andere delen van de wereld verkennen. En andere delen van Japan vallen daar ook onder :slywink:
In de Wakayama en Mie Prefecture zijn ook nog vele mooie plekjes.
Dan meer langs de kust, kun je ook een mooi rondje maken.
Heb daar de vorige keer naar gekeken, maar kon toen niet veel vrije hotels meer vinden.
Het vervoer is wat dunner gezaaid, net als op Shikoku.
Uiteindelijk kom je toch weer in Japan terecht. >>>
Ik had wellicht toch zo’n puzzle van Japan verdeeld in prefecturen moeten kopen, dan leer ik nog een keer waar ze allemaal liggen :biggrin:
Maar de reden dat ik zo in eerste instantie aan Kansai dacht was vooral omdat er zoveel dicht bij elkaar zit. Een aantal grote steden, maar ook het landelijke Japan. Geen grote afstanden reizen, maar gewoon rustig aan. Maar goed, dat is allemaal nog wat voorbarig, ik ben in eerste instantie toch nog wel voor eens iets heel anders te kijken.
Was trouwens ook al wat filmpjes aan het uploaden, nog tamelijk random uit de hele reis gepikt, de eerste 4 staan online:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“mmAeVVerBOI” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“temBWrgD_uE” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“xY77Lx_PT9s” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Zal niet alle filmpjes hier plaatsen, maar deze wou ik jullie toch niet onthouden: mijn poging tot skispringen vanaf de Okurayama skischans!
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“uFHCJqEXzVQ” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Nou ja, virtueel dus uiteraard, in het Sapporo Winter Sports Museum. Ik heb ook bovenaan de echte schans gestaan, en dan overheerst toch het gevoel dat je toch wel een klein beetje gestoord moet zijn om daar van af te gaan…
Leuke filmpjes.
Als je hoogtevrees hebt dan lijkt me dat niets, van deze hoogte naar beneden te suizen.
En dan afwachten of je wel goed terecht komt als je de schans afschiet.
Dan blijf ik maar liever toeschouwer.![]()
Heb die hobbywinkel in Kyoto trouwens weer gevonden.
Als ik de plaatjes zie dan verkopen ze ook treintjes.
Toch maar even bij langs gaan.