Nooit in Gambia geweest

Zo te lezen op forum is gambia erg leuk
De temperatuur heerlijk maar is het snachts ook warm?hou van warmte!
Lees dat het 10 graden snachts is dat lijkt me fris :frowning:
Ik hou van strand maar daarnaast uitstapjes met een gids ergens heen maken!
Tegen de avond wandelen om ergens te eten en een barretje muziek disco om wat te drinken
Vind je dit daar ook en waar moet ik zijn voor dit? ben alleen!
groet traveler

Gambia is inderdaad een leuk land althans voor ons als toeristen. De bevolking is vriendelijk vrolijk. Ze zijn altijd bereid je te helpen maar let op er moet wat tegenover staan.
De temperatuur is geweldig zo rond de dertig graden maar in de avond koelt het snel af en wordt het best wel fris dus trui of vest mee.
langs het strand zijn heel veel eettentjes dus een mooie wandeling en dan lekker eten is goed te combineren. Wil je op stap neem dan altijd een local mee ga niet alleen naar een markt je wordt er gestalkt. Een local spreekt de taal en kan lastige figuren wegsturren maar ook voor je onderhandelen. Wil je een trip maken kijk dan eens op sheikomar.info is onze gids al voor jaren. Op deze site vindt je excursies foto’s en video’s en kun al een beetje voorpret hebben. Zodra je in Gambia bent bel je Omar voor een afspraak hij komt dan naar je hotel en je kan een programma afspreken.

veel plezier daar

Maar geloof me traveller, 10 graden wordt het er nooit!
Hooguit een keer een graad of 18, maar dat is pas tegen de ochtend… Een vestje vanaf december/januari kan geen kwaad in de avond.

Nou lijkt me wel leuk kennis te maken met gambia
Heb je een speciale stekker nodig voor laptop enz?
Neem aan dat er geen mc donalds is?

Een Mac vind je er niet, haha!! Maar lekker eten kan je er voor zeer weinig!
Reisstekker heb je vrijwel nergens nodig. Meeste hotels kan je de eigen stekkers gebruiken…

Zat te denken aan senegambia hotel
Hopelijk kan ik daar op de kamer dan thee zetten
Nu nog leuke tripjes zoeken!

Thee kan je er zetten, maar dan moet je wel zelf een waterkokertje meenemen…
Een koelkastje heb je in ieder geval wel op je kamer. Ook erg prettig. Senegambia Beach is een prima keuze!

In onderstaande link zie je de gemiddelde dagelijkse maximum en minimum temperaturen over een heel jaar voor Banjul. Daar zie je inderdaad dat de minimum nooit onder de 18 °C komt en dan nog alleen in de maanden december en januari .

Wij gaan met 6 mensen ( 3 koppels) de tweede week van november voor een 8 tal dagen voor de eerste maal naar Gambia en hebben dank zij verschillende referenties en aanbevelingen op deze site, Abdu Ceesay als gids gecontacteerd en hij heeft toegezegd om ons te begeleiden . Hopelijk zullen we heel verheugd uit Gambia mogen terugkeren.

http://www.weatheronline.co.uk/weather/maps/city?LANG=en&CEL=C&SI=mph&MAPS=over&CONT=afri&LAND=GB&REGION=0009&WMO=61701&UP=0&R=0&LEVEL=160&NOREGION=1

in hotel Jeliba zijn de stekkers erg gammel en engels, je moet met een pinnetje in het stopcontact om je europese stekker er in te steken. Aangezien een reisstekker niet veel kost, zou ik er een meenemen.

Verder hebben wij van 8 tot 22 oktober weinig tot geen last gehad van de zgn. Bumsters, ze zijn er wel maar ze luisteren prima naar nee. Ze willen het je vooral naar de zin maken, Gambia laten zien en natuurlijk een centje verdienen.

Wij vonden het een leuk land om heen te gaan en de bevolking is inderdaad erg vriendelijk, als je zelf vriendelijk bent zijn zij het nog veel meer, ik heb veel kadootjes ontvangen bij vertrek. Oa. van de fruitdames en de schoonmakers, terwijl we toch echt niet iedere keer met geld strooiden…zo zijn ze blijkbaar echt.