[ATTACH=CONFIG]72669[/ATTACH]
Hallo Tatch 22 .
Goede tip
Hoe is de procedure voor toeristen die aangehouden worden na een overtreding moeten die mee naar de dichtst bijzijnde politie bureau?? of komt de bon gewoon thuis>>>
-
-
- Updated - - -
-
Vaak proberen ze wat “bij te verdienen” en zeggen zo maar een bedrag. Laat ze gewoon de overtreding op kenteken uitschrijven en deze wordt dan gestuurd naar de verhuurmaatschappij. Als die boete terecht is, merk je dat dan later wel. Vaak zijn die “Boetes” geen boetes ( maar lunch money) en hoor je dus niets meer. Ze pakken gewoon de huurauto,s eruit namelijk. Wij zelf hebben nog nooit een boete gehad. En laat je niet intimideren.
een foto maken van die politie lui wil ook helpen en dan zeggen dat je ze gaan aangeven. Niet toegeven.
vaak vragen ze R 1000 omdat je te hard rijd…ja ja boete te hoog, veel te hoog…
dank voor de wederom snelle en duidelijke info grtj Frans>>>
Wij hebben onze boete voor overschrijding van een doorgetrokken streep (wat iedere Zuid Afrikaan doet) afgekocht met 100 rand. We waren opweg naar het vliegveld en hadden niet veel tijd om naar een bureau te gaan.
Je hoeft ook niet naar een politiebureau, gewoon de boete laten opsturen, dat is hoe het hoort. Nooit betalen.
Op het plaatje van post #1 staat dat je moet betalen op het bureau of gemeente huis. En dat wilde de agent maar hadden wij geen tijd voor.
Ja en dat weten ze ook…dus vragen ze cash geld. Wat niet mag.
Sinds 2007 om de twee jaar zuid Afrika doorkruist ed. ben de laatste reis mij rot geschrokken van de negatieve ontwikkeling veel armoede bedelaars /stroom uitval/slecht of geen onderhoud (het geld voor onderhoud verdwijnt ) corruptie etc zelfs de bedelaars worden veel talrijker en veel agressiever .
In sommige San parken (kalagadi NP) zijn de toilet voorzieningen om te huilen men haalt het in zijn hoofd om eens per 5 dagen schoon te maken , men roept op op zuinig zijn met water maar alle toiletten lekken standaard water , als je zuinig op je toeristen bent zal je hier direct wat aan moeten doen
Als je weet dat de KLM sinds enige tijd kleinere vliegtuigen inzet op de dagelijkse vluchten (-100 per dag ) dan zegt dit genoeg de toeristen blijven weg
Ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld in zuid Afrika tot onze laatste reis zelfs in kleine plaatsen zoals Victoria West staat de plaatselijke crimineeltjes in opleiding je schaamteloos op te wachten met het flipper materiaal in de hand om de auto open te flipperen zodra je weg bent.
IK ben er klaar mee en kom niet aan met this is Africa zo jaag je de toeristen weg
Ik heb heel veel van het land gehouden (heb er twee jaar gewoond en nog steeds vrienden daar )dit gaat echt niet goed
Als je de geschiedenis wilt herschrijven door Bijv. het Afrikaans in de ban te doen ben je dus verkeerd bezig van geschiedenis moet een mens leren en beter doen
Misschien dat een nieuwe generatie er nog iets van kan maken maar zo gaat het niet goed het sprookje van de regenboognatie is voorbij. te veel talent vertrekt naar Australie en New Zealand en de (toeristen )kip met de gouden eieren geslacht gaat worden.
Jammer dat een land op deze manier naar de Filistijnen gaat
Helaas juist, maar ja de grote bazen van het ANC geven niet echt een “goed” voorbeeld aan het volk. De meeste politie is corrupt en is zeker niet je beste vriend, zeker niet als vrouw. Mijn hulp gaf me een goede raad, als er wat gebeurt, ren nooit naar de politie als vrouw alleen. Je wordt verkracht. Triest maar waar.
wij zien het ook afglijden, heel jammer, want het is een rijk land, lieve mensen en super mooie natuur. Maar de onderlinge ( voor de toerist onzichtbaar" stammenstrijd onderling ( ok in de regering) is zeker niet te onderschatte factor, …
wij hebben zomaar ons personeel geholpen als ze weer eens moeilijk deden bij hun band en telkens weer met een kluitje in net roet werden gestuurd, door een personeelslid bij de bank van een andere stam. Onderling zijn niet echt sociaal met elkaar. Heel triest.
helaas kijken ze niet verder als hun neus lang is, en schade de touristen industrie daardoor heel erg. Jammer…
Precies het verval gaat echt heel hard ook het onderhoud aan de z.g toeristische plaatsen ,je ziet de boel verloederen.
Wij denken nog met weemoed hoe de sfeer was in 2007 .waar ik weer voor het eerst na 45 jaar weer terug was toen voelde het als thuis komen dat ben ik nu wel kwijt.
ik vind het ook opvallend dat je niet meer weet in welke plaats van een stad/dorp waar het veilig
zelfs in een plaats als Bloemfontein en Graafreinet had ik momenten dit voelt niet lekker . terwijl ik 2.5 jaar geleden daar nog in mijn eentje op de meest afgelegen plaatsen heb rond gebanjerd en mij nooit onveilig gevoeld heb, dat is echt wel over
In Victoria west zijn wij met gids (een officiele) en al gewoon weggereden omdat wij de auto niet durfde alleen te laten die stond nota bene vlak voor het restaurantje
Ik denk dat je als touroperator eigenlijk mensen die gaan backpacken een lijst met steden en dorpen moet verstrekken en aan moet geven waar je wel veilig kunt komen en welke straten je beter kunt mijden.veel extra werk dat wel
Wel zal ik mij afvragen of Zuid Afrika voor ons nog wel een optie is ,heel jammer.
grtj frans/lucy>>>
Wij voelen ons nog overal veilig. Maar het is goed om je instinct en gevoel te volgen. Kan geen kwaad.
Als je in Zuid-Afrika woont begrijp ik dat je daar je veilig voelt immers je weet waar je wel en niet moet komen en je herkent de signalen zoals ook ik die herken in mijn woonomgeving
bovendien ken je de mentaliteit en heb je de snel veranderende situatie meegemaakt.
Voor de (argeloze )toerist is het een heel ander verhaal die heeft dat instinct niet kunnen ontwikkelen en mist dus de signalen .
Eigenlijk is het het beste om een reis altijd te plannen met een organisatie die ter plaatse goed ingevoerd is zeker als je de niet gangbare routes wilt nemen .die kunnen je immer haarfijn vertellen waar je op moet letten,
ik wilde slechts aangeven dat sinds 2007 toen ik in Zuid-Afrika kwam we vier keer geweest zijn (ongeveer 5000km per reis afgelegd ) de laatste keer (2015) ik schrok van de teruggang en de negatieve sfeer die dat met zich meebracht en best een domper op de vakantie was
Ik hoop dat je je daar nog lang veilig mag voelen en wonen ,het is een prachtig land.
Jammer dat ondanks zoveel potentie het land afglijd
bedankt voor je feedback
Hartelijke groet Frans/lucy>>>:dag:
Zo erg is het nu ook niet. En het is echt veilig om zelf rond te reizen, heel veel mensen doen dit jaarlijks.
De meeste onveilige situaties zijn toch helaas de townships, daar is veel geweld.
Nee reizen door dit mooie land kan gewoon hoor, alleen de goede verstand gebruiken, Zola’s je altijd doet als je in een vreemde omgeving bent.
Zuid Afrika is nog steeds een heel veilig land om als toerist in rond te reizen, mits je je natuurlijk aan bepaalde veiligheidsregels houdt. En hiermee moet je ook rekening houden als je in zovele andere landen reist. Er is criminaliteit in Zuid Afrika (zoals in zovele andere landen), maar die is helemaal niet toegespitst op de toerist, eerder op de lokale bevolking.
Het is ook maar met welke mentaliteit en “mindset” je naar een land reist. Zo lees ik vaak op dit forum dat bijvoorbeeld Durban een onveilige stad is. Ik ben er vaker een aantal weken verbleven en heb me er nog nooit onveilig gevoeld. Maar zoals gezegd, dat is ook persoonlijke ervaring.
Graaff Reinet werd hier ook aangehaald, ik was er enkele weken geleden en ben er 1 week gebleven. Ik vond het zo een vriendelijk stadje, zelfs in de “township” rond GR. Ok, er waren bedelaars, maar vind je die ook niet bij ons in de grotere steden?
Het toerisme is gedaald, maar ik denk dat daar andere redenen voor zijn dan een onveilig gevoel. Dat hoop ik toch tenminste, want het zou zonde zijn om weg te blijven uit zo een prachtig land dat zoveel te bieden heeft, omdat het er onveilig zou zijn.
Hallo
Wij zijn met de jaren een keer of 15 in Zuid Afrika op vakantie geweest en voelen ons
eigenlijk nooit onveilig daar!
We houden ons aan een paar regels: we gaan niet in townships rijden, dragen geen dure
of opzichtige spullen in het openbaar en wij rijden zo min mogelijk in het donker,
niet omdat we ons dan zo onveilig voelen, maar meer vanwege de veel slechtere staat van de wegen,
op veel plaatsen kans op loslopend vee en er is buiten de steden nauwelijks verlichting!
Dus we zoeken simpelweg geen problemen, maar genieten wel nog steeds met volle teugen!
Veel planplezier