Hallo allemaal
zoals jullie weten woon ik op koh samui
ik stuur dit bericht als waarschuwing
als je niet noodzakelijk naar samui moet nu
niet komen we hebben verschrikkelijk noodweer hier.
Zware regenbuien,storm,en onweer
duurt nu al 7 dagen achtereen
de wegen zijn onbegaanbaar.
De mensen kunnen niet gaan werken etc etc
en de ferry en vliegverkeer
zal in een korte tijd ook stil gelegt worden
want de komende dagen word er nog erger verwacht.
Zelfs de thaise mensen die hier zijn geboren.
En al jaren wonen hebben het zo erg als nu
nog nooit mee gemaakt hier op koh samui
kom je toch neem dan hele goede regenkleding mee
want er is niks meer te krijgen op het eiland
prettige vakantie en goede reis.
Enig idee wanneer er beter weer aankomt?
nee rupert
het duurt nu al 7 dagen
en de verwachting is dat het erger word.
hoelang het gaat duren weet niemand
want normaal is het droogseizoen hier
groetjes
Hallo,
Wat Rieske schrijft klopt inderdaad.
Ik ben niet gauw een persoon die op een forum reageert maar moet nu toch iets van mij afschrijven.
Wij zijn afgelopen woensdag aangekomen en hebben tot en met vandaag 2x over een uurtje aan het strand kunnen liggen. :vak02:
Voor de rest alleen maar regen, regen en nog eens regen. Nadat wij afgelopen zaterdag op weeronline hadden gekeken en zagen dat het alleen maar slechter weer werd, hadden wij besloten om maar weer terug naar Nederland te gaan. >>>
Hebben via onze travelcounsellor contact gezocht en zouden officieel vandaag om 22.00 uur het eiland kunnen verlaten. Dit omdat alle vluchten van gisteren (zondag) al volgeboekt waren.
Helaas is ons vanmiddag om 15.30 uur verteld dat alle vluchten gecanceld zijn. Ook geeft men ons morgen weinig of geen kans om weg te kunnen.
Wij zijn nog naar het vliegveld gereden om te kijken of we misschien een ticket voor morgen konden lospeuteren. Maar daar stonden honderden mensen te wachten dus maar weer omgedraaid.
Ook de weg naar het vliegveld was een hele belevenis. Wat een water.
Het benauwd mij wel dat ik nu niet van het eiland af kan en niet weet wanneer dit gaat lukken.
En nu ook nog maar hopen dat we een aansluiting vanaf Bangkok naar Nederland kunnen krijgen.
groeten,
Abel en Reina
Nou Riekske,
Het is echt zwaar klote hoor.
Ik ben weer voor twee weken op Samui geweest, en mijn terugvlucht was gisteren 27 maart om 22.00 uur.
Aangekomen op het vliegveld waren alle vluchten al vertraagd en ik zou om 24.00 uur pas kunnen vliegen, echter na 10 minuten waren alle vluchten behalve die van 22.00 uur al gecanceld en mijn connectievlucht vertrok om 01.30 uur vanaf Bangkok, maar de laatste vlucht van 22.00 uur is toch nog geland ( het was toen net even droog) en konden we gelukkig nog mee en heb ook mijn aansluiting in Bangkok nog gehaald.
Vandaag contact gehad met een bekende die een tent heeft in soi Reggae, daar is alles nu echt kapot en staat er 2 meter water.
Ik wens iedereen die nu op KS verblijft het alle beste toe en hoop dat deze shitzooi snel afgelopen is
Voorspellingen zijn vanaf morgen beter weer hier. Ik verwacht dat dan ook samui snel beter wordt.
Op deze blog wordt alles van dag tot dag bijgehouden.
Vooral de foto’s spreken voor zich!! Dan pas zie je hoe de situatie is!