Even een vraagje aan de mensen die in Thailand wonen en mss toegang hebben tot lange termijn weersvoorspellingen. Wij gaan van 22 februari t/m 1 maart naar Samui en daarna naar Krabi. Hoe wordt het weer voorspeld voor die tijd. In 2011 was het natuurlijk 1 groot drama met het wateroverlast, terwijl het normaal juist heel droog hoort te zijn. Iemand een idee wat de voorspellingen nu zijn?
zover vooruit valt niet te voorspellen zover ik weet, zoals jezelf al aangeeft hoort het goed weer te zijn, maar net als in nederland kunnen ze ook in thailand het weer niet 2 mnd vooruit voorspellen.
Haha, nou ik word met de dag onzekerder… Vriend van mij zit nu daar, één groot drama, storm, regen, echt balen… Volgens TMD blijft heel januari slecht, februari zier er vooralsnog beter uit, maar in maart worden weer rampen en stormen voorspeld… Ik hoop echt dat ze ernaast zitten…
Nu een zestal jaren geleden was ik ook in Koh Samui,toen was er echt geen vuiltje aan de lucht,tsja het weer heb je eerlijk gezegd niet de hand.
Denk dat het nu wel geen vaart gaat lopen met wat TMD voorspeld voor de periode Februari/maart dikwijls kan het weer opeens omslagen.
Zou zeggen een paar dagen voor je vertrekt naar Koh Samui ff checken,indien het “oude wijven” moest regenen dat kan je nog altijd ergens anders naar toe trekken(of je zou deze periode iets gehuurd hebben in Koh Samui,dan zult je moeten schikken naar de weergoden)er zijn eilanden genoeg in Thailand waar je terecht kunt.
Nou, ik heb 2 nachten aanbetaald en zal tzt ook de treintickets hebben aanbetaald, maar goed, bij echt slecht weer zeg ik liever die centen gedag en zoek ik het elders. Wat is trouwens qua witte stranden, zee en palmbomen net zo mooi als Samui en zit in een andere “weerscathe
gorie”. Samed ben ik geweest, viel tegen qua bountygevoel… Yomtien is het ook niet echt… Enig idee?
Zoek het anders aan de andere kant, aan de Andaman Zee-kust. Krabi (Ao Nang) zal je ook echt geen bounty-gevoel geven (maar hoe kan je nou eigenlijk het beste een bounty-gevoel omschrijven vraag ik me wel eens af…), het nabijgelegen Railay Beach wellicht wel (als het er niet al te druk is).
Koh Lanta wellicht, Koh Racha, Koh Yao Yai ?
Misschien Koh Chang bij Cambodja ?
Maar het weer voor over een paar weken, laat staan voor februari/maart kan men gewoon echt nog niet voorspellen. Had men het een maand of 2 terug niet over een Siberische winter die NL zou aandoen ? Dat wisten zgn. kenners heeeeeel zeker… En volgens mij is het nu in NL veel te warm voor de tijd van het jaar…
Nou smaken verschillen had het wel dat bountygevoel toen ik op Koh Samet verbleef(er was geen kat op het strand tijdens de weekdagen)
Het kan zijn dat je daar op een zaterdag was,dan kun je helaas over de koppen lopen van het volk(thais ontvluchten massaal Bangkok om het weekend op dit prachtig eiland door te brengen)
Het strand en de zee waren prachtig op Samet, alleen ik heb geen enkel palmboom gezien… In alle reisbrochures staat wuivende palmbomen, maar ik zag ze echt niet?!? Mss op verkeerde strand gezeten (Wong Duern)? En tja, bountygevoel, ik denk dan toch wel aan mooie lange palmbomen naast witte stranden natuurlijk… Maar goed, mocht het idd dramaweer zijn in de Andaman en Samui area dan wordt het gewoon langer shoppen in Bkk en strand op Samet…
het weer op samui is nu ook niet te voor spellen
we hebben verleden jaar elke maand regen gehad
nu moet het droogseizoen hier zijn.
nou we zijn het nieuwe jaar al gestart met 3 dagen continu regen
op het moment is het zonnig en droog
maar er is wederom een zware storm voorspelt
ook hier is het weer onvoorspelbaar net als overal ter wereld