Wateroverlast in het Zuiden. Geen stroom op Samui

Als er iemand plannen heeft om naar Samui te gaan. Best uitstellen…geen stroom op het hele eiland. Men verwacht dat dit een dag of twee, drie zal duren.
Ook Hat Yai is best te mijden. Het water staat er tot aan de eerste verdieping!!! Foto’s hier

Update: Alle boten en ferries naar Samui zijn geannulleerd

Ja dit geldt ook voor Koh Phangan en Koh Tao. Ik zit op Koh Tao nu het is hier goed aan het waaien wij zijn gelukkig niet overstroomd. Het stroom doet het hier gelukkig nog en internet ook. Vliegtuigen gaan ook niet meer tot 8 uur vanavond staat op de planning. Vanaf morgenmiddag zal het weer beter worden.
Wat je hier ziet in mijn tuin bv is vooral takken van palmbomen en wat bomen die bijna om liggen. Verder met ons alles prima en ook ons huisje staat er nog.

A tropical depression has caused widespread flooding in the southern provinces, stranding hundreds of thousands of people and forcing the suspension of train services.
Among the hardest hit areas is the Hat Yai district of Songkhla province.
Hat Yai Mayor Prai Pattano said that at least 100,000 people were affected by the flooding there and the water was 2 to 3 metres high.
Mr Prai said the situation is much more severe than the major flood that hit the city in 2000.
“No one had expected that the situation would be so critical, and therefore there was no evacuation of residents or tourists,” he admitted.
All 11 districts in the southern province of Phatthalung were declared flood disaster zones on Tuesday following heavy rains and flash floods overnight.
They are Muang Phatthalung, Bang Kaew, Khao Chaison, Khuan Khanun, Kong Ra, Pa Bon, Pa Phayom, Pak Phayun, Si Banphot, Si Nakharin and Tamot.
Surat Thani provincial governor Thirayuth Aiumtrakul on Tuesday afternoon declared 16 districts flood disaster zones, including the tourist islands of Samui and Phangan.
The districts are Muang, Kanchanadit, Don Sak, Pun Pin, Tha Chang, Chaiya, Tha Chana, Ban Nasarn, Viangsra, Prasaeng, Chai Buri, Khirirat Nilhom, Vibhavadee Rangsit, Phanom, Koh Samui and Koh Phangan, reports said.
Unconfirmed reports said that all power was out on the island of Samui in the afternoon.
In Nakhon Si Thammarat, six districts comprising of Muang, Sichon, Pak Phanang, Hua Sai, Lan Saka and Chang Klang have been declared flood disaster zones.
The State Railway of Thailand announced that heavy flooding has halted train servies in the lower South.
The SRT’s Public Relations and Tourism Service chief Nualanong Wongchan said trains running between Narathiwat’s Tanyongmat station and Sungai Kolok station had been closed temporarily due to safety concerns.
Mrs Nualanong said trains running to the South that could not complete their services are as follows;
Rapid train No 171 (Bangkok - Sungai Kolok) will stop at Nakhon Thammarat’s Thung Song station.
International express No 35 (Bangkok - Malaysia’s Padang Besar) will stop at Nakhon Thammarat’s Na Bon station.
Express train No 37 (Bangkok - Sungai Kolok) will stop at Nakhon Thammarat’s Khlong Chan Di station.
Rapid train No 169 (Bangkok - Yala) will stop at Surat Thani station.
Rapid train No 173 (Bangkok - Nakhon Si Thammarat) will stop at Surat Thani station.
Express train No 83 (Bangkok - Trang) will stop at Surat Thani station.
Express train No 85 (Bangkok - Nakhon Si Thammarat) will stop at Surat Thani station.
Rapid train No 167 (Bangkok - Kantang) will stop at Surat Thani station.
Passengers who wish to have their tickets reimbursed can contact any station nationwide.
Prime Minister Abhisit Vejjajiva flew down South to visit Hat Yai in the afternoon after the cabinet meeting.
PM’s Office Minister Sathit Wongnongtoey said the prime minister has coordinated with the Southern Border Provinces Administration Centre (SBPAC) on ways of helping the flood-hit people.
Bangkok Airways announced that Samui airport, which it owns and operates, was closed due to the weather.
All flights in and out of Samui were postponed but were expected to resume from 6pm, weather permitting.
Meanwhile, the flood death toll since flooding began in the northern, northeastern, eastern and central provinces on Oct 10 has risen to 104, the Disaster Prevention and Mitigation Department said Tuesday.
The flood death toll since the flooding began in the northern, northeastern, eastern and central provinces on Oct 10 has risen to 104, with the devastation now spreading to the South, the Disaster Prevention and Mitigation Department said Tuesday.
The department said flooding now affects 120 districts in 21 provinces, with 4,128,373 rai of farm land under water and about 984,670 households suffering.
The Meteorological Department issued a warning on Tuesday that a tropical depression was centred over Krabi province as of 10am. It was moving west-northwest at a speed of 18 kph and would move through Phangnga province and then out to the Andaman Sea.
Widespread and heavy rains were expected in the South from Surat Thani southwards, with waves of 3-5 metres high.
It warned those living on hill slopes near waterways and in lowlands of severe weather and possible flash flood. A small boats warning was issued for the Gulf of Thailand. They were advised to stay ashore.
For information on Samui airport, contact Bangkok Airways’ call centre at 1771 or 02-270-6699.
For information on train services, contact the State Railway of Thailand at 1690 hotline or log on to www.railway.co.th.

Hier nog een URL van foto’s op koh samui http://samui-weather.blogspot.com/2010/11/koh-samui-storm-early-november-some.html?utm_source=feedburner&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+CamillesSamuiWeather+%28Camille%27s+Samui+Info+and+Weather+Blog%29&utm_content=Twitter

Sterkte Moira!
Hopen dat het lekkere zonnetje weer snel gaat schijnen bij je :zon02:

Nou zal wel even gaan duren ben ik bang dit is altijd een slechte maand.

zit zelf in BKK maar begreep dat het op koh phangan ook drama is en dat de boten ook niet echt regelmatig meer gaan.

in bkk is het weer wl lekker niet te warm en droog

Hallo,

Inmiddels zijn we aan het weg regenen het gaat hier goed tekeer. Boten gaan nog steeds niets we krijgen dus ook geen eten meer naar het eiland toe. Gisteren kon je het al merken hier bij 7/11 heel veel produkten zijn uitverkocht. Ik heb flink wat eten hier in huis dus wij gaan niet zo snel verhongeren. Nou blijf maar lekker nog even in Bangkok want het is hier echt niet grappig meer. De storm is wel weg nu de regen nog.

Veel sterkte daar in 't zuiden!

Grts,

Jelle

Ja bedankt zolang we nog stroom hebben en internet vind ik het prima. Waait wel weer over het weer dan he hahaha.

De afgelopen dagen forse regen gehad, maar: geen overlast geweest hier, en de zon schijnt weer heerlijk vandaag.

:zon02: groeten uit Phuket

vandaag is het in lamai vrij droog gebleven
gisteren had ik al halve stroom.
vreemd hoor de helft doet het wel
de andere helft doet het niet .
vandaag deed alles het weer gelukkig.
voor hoeland weet het niet.
heb gehoord dat wij een gedeelte hebben.
gekregen van een tyfoon in vietnam.
dus god weet hoe erg de schade daar is.
ik woon gelukkig in de bergen hoog en droog.
voor alles vakantie gangers
die nood gedwongen moeten blijven. .
sterkte ermee en een goede reis terug.
als er weer gevlogen of gevaren word
groetjes uit samui

The price for visiting the paradise…:vak02:lol2 :wink:

Hallo,

Sinds gisteren hebben wij weer stralend weer gelukkig. Dit blijft nu zo tot volgende week dan gaat het vooral zeer hard regenen. Vanaf vandaag komen er ook weer boten binnen met eten, het is wel grappig om te zien hoe leeg 7/11 is.

Ah kijk dat is mooi om te horen! Gelukkig hadden wij besloten om de laatste dagen op Koh Chang te verblijven! En maar goed ook anders had ons vliegtuig naar Amsterdam gisteren 2 lege plekken gehad;)

Hoe is het nu op Koh Chang Wim? Nog zo aan het waaien? Heb van gekkigheid tussendoor mijn sweater naar de wasserij gebracht! Brrr wat koud!lol2

Sinds gisterenavond is de wind gaan liggen en vandaag voor de eerste keer terug gaan duiken en snorkelen sinds een (veel te) lange tijd!

Knalblauwe lucht en een topzon vandaag:zon02: …voor het eerst het gevoel gehad dat het regenseizoen defenitief achter ons ligt en dat het goede weer ook blijft aanhouden.

Ps. het was te merken dat het lang geleden was dat ik nog eens op het water ben geweest…ben als een halfgekookte kreeft terug gekomen lol2

Ja hier is het ook gewoon weer oke. De zon komt af en toe door maar het is vooral droog dat vind ik nog veel prettiger. Die regen en harde wind hoeft van mij niet echt. Ik heb gehoord dat volgende week het weer gaat uitbreken krijgen we weer wat over van China.

lol2 En nu? Doet het zeer? Maar wat zalig zeg dat het weer ok is!

Ik zal je één dezer dagen even een foto sturen. Kees heeft een vis gevangen, wel 3 in 6 dagen!lol2 God, god hij was zo blij als een klein kind! lol2 Maar nu wil hij weten wat voor vis, hij kan m op internet niet vinden. Zei al, zal Wim wel even de foto sturen, misschien dat jij het wel weet.

Wij hebben ook veel regen gehad! Maar als de regen dan weg is en ook al schijnt er geen zon dan ben je er al happy mee! Want met regen doe je ook niet veel behalve tussen de buiten door hoppen (als dat kan…) of binnen zitten!

Hopelijk houden de Chinezen het rotweer! Maar zat gisteren op internet te kijken, t ziet er niet zo best uit.

Hallo,

Nee ik kijk altijd op www.windguru.com daar kun je het zien en op 10 november gaat het weer uitbreken hier. Maar goed het is niet anders hopelijk is het einde van de maand weer voorbij moet namelijk dan zelf weer op reis.