Noodmedicatie malaria?

Hai mensen,

ik zit een beetje door wat info te bladeren en ik kom daar de begrippen noodmedicatie tegen bij malaria.

de volgende text staat vermeld:
het advies voor het meenemen van noodmedicatie is slechts in een beperkt aantal gevallen van toepassing. Noodmedicatie is alleen nodig als er in de desbetreffende gebieden langer dan 1 mnd gereisd wordt. dan moet het onderstaande schema worden gevolgd. als de reiziger zeker weet dat hij binnen twee dagen na het eerste vermoeden van malaria deskundig kan worden behandeld, dan wordt geen noodmedicatie geadviseerd. de aanbevolen noodmedicatie is altijd gerelateerd aan de voorgeschreven (alternatieve) profylaxe.

als: profylaxe= mefloquine
dan: noodmedicatie vanaf 5 kg: atovaquon-proguanil
en noodmedicatie tot 5 kg: kinine+ clindamycine, bij voorkeur in capsules
als: profylaxe= doxyclyni
dan noodmedicatie= geen
als: profylaxe = atovaquon= proguanil
dan: noodmedicatie= geen

dit komt dan toevallig uit een stukje over vietnam, van een medische dienst dat ze me gegeven hebben, maar heb het nu een paar keer gelezen, maar snap het nog steeds niet helemaal.
ikzelf heb lariam gekregen maar mij is nix gezegd over noodmedicatie of iets dergelijks. weet nog niet hoe lang we in een malaria-gebied gaan verblijven, maar zal vast wel eens voorkomen dat we niet binnen 2 dg in de bewoonde wereld kunnen komen,…

kan iemand dit in begrijpbaar Nederlands vertalen? of heeft iemand verdere uitleg of zoiets? heb er verder nog nooit iemand over gehoord ook…

thanks

Noodmedicatie neem je, wanneer je ondanks je malaria pillen toch nog malaria krijgt (dit kan in sommige gevallen!). De noodmedicatie voor Lariam is Malarone, 3x4 tabletten op een dag of zoiets. (Vraag dit na!!!)

Groet,

jenny

okey jenny, thanks!

is dit gebruikelijk dat mensen dit ook nog meenemen, of vertrouwen de meeste op de locale gezondheidszorg, dat je snel genoeg in een ziekenhuis bent??

Ik had het bij me, maar dat was toeval.

Voor Laos en Cambodja (en nog wat landen) had ik Lariam bij me. Daarna zou ik naar Vietnam gaan (geen pillen) en vervolgens naar China. Voor de omgeving van Kunming had ik Malarone, vandaar dat ik de tip greeg dat ik dat evt als noodmiddel kon gebruiken.

Weet je Bloem, er zijn zoveel mensen die uberhaupt geen pillen innemen… En als je wel slikt, hoe klein is dan de kans dat je alsnog malaria krijgt? Ik denk niet dat je het mee hoeft te nemen, maar dat is mijn persoonlijke keus.

Succes! Je gaat echt al snel!!!

Jenny