malaria

doordat we langer in Laos bleven dan gepland, had ik malariapillen te kort bij me. bij de plaatselijke drogist in Luang Prabang heb ik er 20 gekocht. Zelfde samenstelling en mgr als de Nederlandse pillen alleen nu 20 voor 2,50 euro en in Nederland had ik er 60 voor 204,50!!!
het merk is Antimalarial 250 mgr.

wow, goeie tip! dank je. Maar jij slikt dus wel… Is het echt nodig? Ik ga half juli voor een maand door Thailand, Laos en Cambodja en was eigenlijk van plan om even af te wachten of het wel echt nodig is.

Welke malaria tabletten heb je trouwens vanuit NL meegekregen? Malarone?

Groetjes
Krista

hallo Krista,

Inderdaad Malerone. Het wordt aangeraden in Laos en Cambodja (behalve Phnom Penh) anti malaria te slikken. Toen wij terugvlogen lazen we een Thaise krant in het Engels en daar stond in dat malaris oprukte richting grens.
Wat is wijsheid.
Fijne vakantie.

Meerval, thnx voor deze tip. Ik ga zelf in oktober naar Laos en Cambodja en die pillen zijn wel behoorlijk aan de prijs in Nederland.

@ Christa

Malaria-preventie wordt inderdaad voorgeschreven. Het blijft altijd een persoonlijke keuze of je het nodig vindt tabletten te gebruiken, er is wat dat betreft geen goed of slecht advies. Gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt. Ik haal ze zelf wel voor mijn reis, vorig jaar in Indonesië ook gedaan.

hi

wel of niet is inderdaad lastig. Ik ben nu 10 maanden in nepal en india en slik daar niets. Risico is daar wel wat minder. Wij gaan nu een maand of 4 naar thailand, laos, cambodja en indonesie en om nu 4 maanden malerone te slikken is geen goed idee. Door heb ik doxicycline gehaald en malerone als noodkuur (mocht ik malaria krijgen en geen ziekenhuis in de buurt hebben).
Maar nu thailand dichterbij komt twijfel ik nog sterker of ik wel iets moet slikken. Mensen die vaak naar deze landen gaan slikken veelal niets maar nemen wel de gebruikelijke beschermingsmaatregelen. Het blijft lastig. Maar je hebt volgens mij bv meer kans op een ziekte als dengue dan malaria, dus waarom zou je medicatie gaan slikken die zo slecht voor je is ???
En als je al slikt kun je evengoed nog malaria krijgen :frowning:
Blijft een lastige keuze …

Q