Hallo,
iemand ervaring met het aankopen van Malarone in Thailand?
Weet iemand of je hiervoor een voorschrift nodig hebt en of het in vergelijking met Europa veel goedkoper is of niet?
Gebruik voor: Laos, Cambodja (niet Thailand)
Alvast bedankt!
Hallo,
iemand ervaring met het aankopen van Malarone in Thailand?
Weet iemand of je hiervoor een voorschrift nodig hebt en of het in vergelijking met Europa veel goedkoper is of niet?
Gebruik voor: Laos, Cambodja (niet Thailand)
Alvast bedankt!
Ik zou het gewoon in nederland aanschaffen. Medicijnen is iets waar je niet een goedkopere versie van moet hebben. Ik begrijp dat het duur is, maar ik raad aan het toch in nederland te kopen.
Sorry, kan je niet helpen met je vraag, maar: ik raad je aan om ook voor laos en Cambodja geen malarone te slikken. het wordt in Nderland vaak wel aangeraden, hier ter plekke wordt het afgeraden.
Voornaamste redenen: de kans dat je het krijgt is erg klein, als je het krijgt is diagnose makkelijker als je geen profylaxen hebt geslikt, en de uiteindelijke behandeling bestaat feitelijk uit een grote dosis van dezelfde proflylaxen.
Hey Steven,
het ITG (Instituut voor Tropische Geneeskunde http://www.itg.be/itg/) in Antwerpen heeft ons aangeraden om in sommige gebieden in Cambodja & Laos toch Malarone in te nemen. Dit omdat de malariaparasiet hier resistent zou zijn tegen Lariam.
Lariam zouden we zelf ook niet kunnen innemen omdat we nog willen gaan duiken. Is niet aan te raden om dan Lariam in te nemen.
Het is wat moeilijk om een correct beeld te krijgen van wat er nu echt moet ingenomen worden. Heb nu al zoveel mensen gehoord die mekaar uiteindelijk ook tegenspreken.
De kans dat je gestoken wordt is klein maar bestaande.
ik hen toen ik door azie rond trok geen malaria tabletten geslikt en nu ik in thailand woon slik ik ook niets(kan ook niet) geen malaria gehad tot nu toe.
wel dengue maar daar is niets tegen te slikken.
ik zou niets slikken mede omdat een arts mij eens vertelde dat de ellende en de evt bijwerkingen vd tabletten niet opwegen tegen het risico van het krijgen van malaria.
ik hen toen ik door azie rond trok geen malaria tabletten geslikt en nu ik in thailand woon slik ik ook niets(kan ook niet) geen malaria gehad tot nu toe.
wel dengue maar daar is niets tegen te slikken.
ik zou niets slikken mede omdat een arts mij eens vertelde dat de ellende en de evt bijwerkingen vd tabletten niet opwegen tegen het risico van het krijgen van malaria.
resistent tegen malaria is niemand volgens mij, maar in hotels/resorts die echt aan zee liggen heb je geen malariamuggen, die beesten zitten liever bij ander water/in bossen.
Moest je eventueel gestoken worden,dan kun je voor alle veiligheid een malariacentrum opzoeken.
Om malarone,kun je best eens langs gaan bij je huisarts,in Thailand zal je deze medicijnen niet langs de gewone weg vinden.
Joh! Dat meen je niet! Ik scheet 7 kleuren! (kan me moeilijk beschermen, ze vinden mij gewoon heeeeel erg lekker;)) Nu heb ik me dus voor niets druk gemaakt. Dat ik al een allergie heb is al akelig maar dan ook nog rekening moest houden met die verrekte malaria mug maakte het helemaal rot! Hoe zit het met de dengue mug? Idem?
Had natuurlijk ook pilletjes kunnen gaan slikken, maar de bijwerkingen daarvan…helaas hoor ik daar veels te veel negatiefs over.
Hmm… pillen in het buitenland.
Tijdens onze huwelijksreis in India (Goa) werd mijn vrouw ernstig ziek. Dokter erbij gehaald en inderdaad een flinke darminfectie. Kregen een recept om in een apotheek pillen te halen. Een zakje vol, kosten ca. 5 gulden. Een van die pillen bleek loperamide te zijn. Een doosje van 20 stuks. Volgens de bijgeleverde rekening kosten deze ca 40 (gulden)cent. Had deze ook uit Nederland meegenomen, prijssticker zat er nog op. 8 Stuks voor 3.95 gulden.
En nu komt het… “Made in Holland by Jansen Pharmaceutica-Tilburg”…
:chin:sluit me aan bij deze op merking mocht je ziek worden in de om ringende landen van Thailand probeer dan wel snel weer in Thailand te komen de medici zorg is hier stukken beter:THAILAND:
Zoals gezegd: neem geen profylaxen. Niet alleen mijn advies, maar, veel belangrijker, advies van de lokale gezondheidsorganisaties.
weet niet waar je naar toe wilt in thaialand maar op de normale toeristen route weegt de ellende vh slikken van malaria pilen niet op tegen het risico vh krijgen van malaria. Dengue is een groter probleem op het moment.
Als je goed deet smeert en 's avonds lange broek en shirt met lange mouwen moet het voldoende zijn.