Malarone kopen in Zuid-oost Azië

Hallo,

Mijn vriend en ik vertrekken in januari voor een reis van een jaar naar onder andere Zuid-Oost Azië. Nu zijn we in het Tropencentrum van het AMC geweest, daar werd ons gezegd dat het misschien mogelijk is om Malarone (dat wordt ons voorgeschreven) in Thailand te kopen, zodat we niet alles van te voren hoeven te kopen.

In Thailand zelf hoeven we niet te slikken, maar we zouden deze pillen dan voor Laos en (eventueel delen van) Cambodja gebruiken.

Heeft iemand ervaring met het kopen van Malarone in Thailand (Bangkok) of andere landen in ZO Azië? Of andere soortgelijke pillen zonder de neveneffecten van Lariam? En wat waren de kosten?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,

Wij hebben doxicycline 2 weken gebruikt en werden er doodziek van en we verbranden ontzettend van de zon. De volgende 6,5 maand hebben wij niets meer gebruikt. In Indonesie, Thailand, Laos, Cambodja,Maleisie en Vietnam.
Malarone schijnt wel de beste te zijn maar ook de duurste.
Er zijn verschillende backpackers die hun ongebruikte pillen op internet verkopen ter plaatse.
PS als je alle pillen uit de verpakking drukt en in een potje doet heb je veel minder ruimte nodig.

Er is ook een homeopatisch middel tegen malaria,* natuurlijk *niet wetenschappelijk bewezen maar zeker beter dan niets gebruiken.
Wij hebben het een jaar geslikt, geen bijwerkingen. Ik weet niet meer wat de kosten waren maar het was niet wereldschokkend. Gekocht van een homeopaat.