Malarone kopen in BKK?

Is het mogelijk om malarone pillen in BKK te kopen? En zo ja, zijn ze daar goedkoper?
bvd!

Ja ze kunt ze kopen, maar heb geen idee van de prijzen. Waarom zou je ze willen kopen trouwens. Als je alleen in Thailand blijft, is het algemene advies (niet van de GGD in Nederland maar van de expats hier en de Thiase gezondheidsdiensten): gebruik geen malaria profylaxe. De parasieten zijn resistent en malaria is veel moelijker te constateren en behandelen als je profylaxen hebt genomen.

Is niet moeilijk om te kopen, medicijnen koop je in thailand toch makelijker als in nederland . ik zelf gebruik geen malaria tabletten in thailand mocht je toch ziek worden ga dan naar een dokter in thailand en die helpen je dan wel de kans dat je malaria krijgt in thailand is nihil.
verder een fijne reis in thailand

Ik ben in mei 2005 op zoek geweest naar malariapillen in Bangkok. Dit in verband met een uitstapje naar Cambodja van een week.

In drogisterijen zijn deze niet te krijgen, dus uiteindelijk zijn we bij een ziekenhuis terecht geweest. Hier zijn wij een potje Doxymed (100 mg) capsules weggegaan (na basisconsult door arts). Het betreft een antibioticakuur voor ca. een maand.

Kosten waren 300-500 baht (6-10 euro) als ik 't me goed herinner.

Voor zover ik heb kunnen nagaan is het doxymed een vorm van doxycycline. Ik heb geen bijwerkingen ondervonden.

Info over de diverse middelen (waaronder doxycycline) heb ik gevonden op:
http://www.joho.nl/index.php?express/gezondheid.php
en http://whqlibdoc.who.int/publications/2005/9241580364_chap7.pdf (zeer uitgebreid)

ik heb ergens gelezen dat je malarone in azië niet kunt krijgen, alleen in Singapore. Daar kost het ongeveer hetzelfde als hier.

Wij hadden onze malariapillen vergeten in bangkok toen we voor een dag of twee richting Kanchanaburi trokken. De plaatselijke apothekeres wist ons te vertellen dat Malarone (wat wij gebruikten) in Thailand niet te vinden was… Van andere malariapillen heb ik geen weet. Ik lees hier ook dat de kans op het krijgen van malaria in Thailand praktisch nihil is… Toch zou ik mijn voorzorgen nemen. Als je een trekking wilt doen in het noorden door de jungle en overnacht bij de bergvolkeren, dan raad het tropisch instituut toch aan om malariapillen te nemen… Ook op bepaalde eilanden (Ko Chang oa) zou malaria voorkomen… Wij hoorden ook van mensen die we in Thailand leerden kennen dat ze op de trein een westerling ontmoet hadden die al enkele dagen de symptonen van malaria vertoonde volgens de Thaise bevolking… Dus mss toch maar oppassen?

de ggd zei ook tegen mij dat malarone en/of lariam mogelijk te krijgen was in BKK. Het gaat dan ook voor eventuele maatregelen wanneer ik naar laos of binenlanden van maleisie of indonesie zou gaan.

ik heb altijd te horen gekregen ook van de GGD in NL dat malariatabletten in thailand geen zin hebben omdat ze resistent zijn… dus je kan ze wel slikken toch kan je malaria krijgen omdat ze niet werken op de muggen daar… vandaar dat ik geen troep in mijn lichaam heb laten komen omdat het toch niet schijnt te werken… in thailand dan en in nog aantal andere landen/delen van landen… in nepal en india werkten de tabletten wel in de plaatsen waar ik kwam…en waren de muggen nog niet resistent

Er bestaat een een natuurlijk middel tegen malaria, nl Artemisia Annua. Geen synthetische rommel maar een natuurlijk medicijn.

Het gaat om de werkzame stof artemisinine.
Ik begrijp dat de WHO bang is voor resitentie wanneer artemisia enkelvoudig gebruikt wordt, daarom raden ze een combinatie aan, een zg ACT een op Artemisinine gebaseerde combinatie. (De parasiet is hoogst intelligent) Maar het is over een paar jaar als het goedkoop geproduceerd kan worden het voonaamste middel in de malaria gebieden.
Lees dit maar: www.malaria.nu/
Ik koop hier in ieder geval artemisia. www.aov.nl/producten/fytotherapeutica/artemisia_complex/.
Dit kost het ongeveer www.gezondheidaanhuis.nl/product/1451 (dit is maar een voorbeeld, je kunt ook naar de apotheek of zelf surfen)

http://www.hanze.nl/home/Schools/Instituut+voor+Life+Science+Technology/Nieuws/Berichten/1200+Artemisia+planten+voor+anti-malaria+medicijn.htm

Maar besef dat welk middel je ook slikt, malaria kun je evengoed nog krijgen. Daarom is Deet en een behandeld muskietennet de belangrijkste bescherming.

succes

Hallo.

Heb zelf regelmatig Malarone moeten slikken i.v.m. mijn werk in West-Afrika, het gaat dus om een risico gebied.
2 dagen voor vertrek beginnen en als je er uit bent nog 2 weken door gebruiken.
De bijverschijnselen waren bij mij lichte misselijkheid en een lichte drukkende pijn op de lever, de parasiet nestelt zich dan ook als eerste in je lever.

Voor Thailand slik ik geen malarone omdat het daar idd niet werkt ( de zogenaamde smart mug ) is immuun voor die zooi.
Je kan beter Deet gebruiken op onbekte lichaams delen.
En als je toch wat wil gebruiken neem dan een natuurlijk product, chemische zooi hoeft voor mij niet echt.
En als je het toch wil gebruiken koop je ze toch in Nederland, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en voor het prijs verschil hoef je het niet te doen.
Dus up2u.

groet