Over een 4 weken vertrek ik naar Chili en Argentinië. Ik heb al veel informatie gelezen en zo ook over de blue dollar, dit zijn echter allemaal oude posts. Is het als toerist zijnde nog steeds voordeliger om dollars/ euro’s mee te nemen en deze om te wisselen voor peso’s? Sinds eind vorig jaar is er een nieuwe president en is er volgens mij het een en ander veranderd. Oude fora’s raden aan dollars en euro’s mee te nemen, maar over de huidige situatie kan ik eigenlijk vrij weinig terugvinden. Iemand die hier advies over kan geven? Dus is is het voordeliger om dollars/ euro’s mee te nemen om te wisselen of raad je aan om gewoon ter plaatse te pinnen?
Welkom Aline,pinnen is in het algemeen duur en de hoeveelheid die je pinnen kan is is niet zo hoog.Kosten worden direct afgeboekt(+/-6tot8%) en dan de eventuele kosten nog in Nederland.
Neem gewoon een "handvol"€ in de hand en daar krijg je twee handen vol voor terug.Geen US$ daar is dan al het eerste koersverlies,de Bank in Nederland wil er ook nog aan verdienen.De € is overal gewoon te wisselen,maar geen 500€Biljetten die zijn niet te ruilen !
Het beste 200 of 100€ niet kleiner… En de koers is natuurlijk een dag of halve dag prijs…
Schrijf een PM aan mij,dan kan ik verdere vragen beantwoorden als die er zijn,
Kun je overal in Argentinie euro’s wisselen tegen pesos? Ik bedoel dus niet alleen in Buenos Aires, maar bijvoorbeeld ook in Bariloche, El Chalten, Ushuaia? Of zijn dollars daar toch handiger?
wil je echt jou geld minimeren koop dan US$… maar als het je gelukkig maakt een Bank in Nederland wat te"ondersteunen" koop dan US$ ik wil je er niet van af houden,maar wat ik schreef in het bovenstaande is dat niet duidelijk ;)) of zie ik dat verkeerd ?
Hoewel ik bij een bank werk, hoef ik deze niet perse te ondersteunen…
Hetgeen je schreef in je eerdere reactie is duidelijk. Ik zoek eigenlijk alleen de bevestiging dat ik in iedere (wat grotere) plaats in Argentinie euro’s kan wisselen voor pesos. En dat ik dus niet in Buenos Aires mijn hele vakantiebudget al hoef te wisselen.
Ook begrijp ik uit je reactie dat ik alleen € 100 of € 200 mee moet nemen. Zijn briefjes van € 50 of € 20 helemaal niet in te wisselen? Of krijg je hier een lagere koers voor?
wisselen doe in grotere bedragen,per maand gebruik je 2.500 tot 3.000€ (PP)wissel dir bedrag in twee keer.
Je gaat toch om het land en mensen te leren kennen, en gaat toch niet veel tijd in zoeken en wisselen van € naar peso verliezen …
Neem gewoon 100 of 200 biljetten,voor dat “kleine” krijg ook je niet zo veel…verder nog vragen ? schrijf dan pm aan mij.