Geldwisselen in Nederland of Argentinie

Hallo,

Wij vertrekken over twee weken naar Argentinië. Heel veel zin in natuurlijk. We willen Peso’s wisselen en hebben best een aanzienlijk bedrag nodig. Op een groot deel van onze route zijn geen banken.

We zien nu dat GWK 17% kosten (verschil dagkoers en wisselkoers bij GWK) berekent over het transactie bedrag. Andere wisselkantoren (zoals Pott Change of International Currency Exchange) bieden geen Peso’s aan.

Wat zijn jullie ervaringen? We zijn vast niet de eerste met dit dilemma?
Is het goedkoper om in Argentinië (Buenos Aires is onze eerste stop) te wisselen (en zo ja in de stad of op het vliegveld). Zien we Nederlandse wisselkantoren over het hoofd?

We zijn benieuwd naar je ervaringen.
Léon

Hoi Keme, als je de plaatsen gaat bezoeken waarover je een tijd terug hier berichtte (BA, Ushuaia, El Calafate / Chalten) dan zijn daar gewoon banken. Ik ben er 2,5 jaar geleden geweest toen de situatie en economie nog behoorlijk anders was geloof ik… Maar als ik het goed heb: wissel niet op het vliegveld en wissel dollars, geen euro’s. Je kan ook pinnen, maar daar betaal je wel wat extra’s voor. Moet zeggen dat ik dat zelf altijd/overal voor lief neem. Liever dat, dan voor weken contant geld op zak te hebben.
Ik hoop voor je dat er snel nog een antwoord komt van iemand met recentere ervaring en wens jullie alvast een prachtige reis!!

Hi Ilse,
Dank voor je antwoord. Fijn dat er meer plaatsen zijn om te pinnen.
Toch ben ik benieuwd naar de kosten? Iemand recente ervaringen?

Hoi Keme, probeer even in contact te komen met Bart Cillekens, wellicht kan hij je helpen met wisselen, contant of via een bankoverschrijving. Hij is zeer betrouwbaar en woont al jaren in Buenos Aires. Ik heb vaak bij hem gewisseld, als je gaat pinnen moet je steeds relatief veel bankkosten betalen en je kunt maar weinig pinnen per keer. Ik had Bart zijn nummer, maar waarschijnlijk heeft hij nu een ander nummer, probeer het anders via Facebook, alhoewel hij daar ook niet echt actief is. Succes!

Beste Keme, ik woon in Argentinië sinds nu al 17jaar. Uit ervaring vermits ik vele toeristen over de vloer krijg op onze B&B kan ik je vertellen dat de meesten, dollars meebrengen die kan je makkelijk wisselen aan een goede wisselkoers, zelfs op de luchthaven in banco Nación! Ja kan ook pinnen maar hou er rekening mee dat sommige banken je niet meer dan $arg.2000 laten afhalen en telkens betaal je meer dan $arg.100.
Ik hoop je hiermee een beetje verder te helpen.
Beste groetjes en goede reis.

Karaan.
www.lejardinvertical-bsas.com

Waarom nog de Banken “spekken” ?? gewoon Euro ,maar geen biljetten van 500€ die zijn moeilijker te wisselen .

200 of 100€ kan je overal ruilen ! Waarom in US$ dat is dan al je eerste verlies van het startkapitaal … en bij tien x wissel is het geld weg ;))
Maar iedereen is vrij te doen … Suerte,

Dus gewoon euro’s (briefjes van 50 of 100)meenemen en wisselen bij banken is het advies? Wat betaal je aan wisselkosten bij de banken daar?

Gewoon 100 0f 200 briefjes, geen kleine bedragen. Voor de 500 en onder de 100 krijg je minder. Er zijn niet veel Banken waar je wisselen kan, zonder een kont/rekening daar te hebben, het is geen Europa.
Wisselen kan je bv bij de Bank Piano in Buenos Aires,neemen ook de 500. Geen kosten ! Daar krijg je het geld tegen de op dat moment geldige koers.

Wisselkantoren alleen tot 200€ en de koers kan (sterk) verschillend zijn. Of bij de vliegende wissel…maar daar is het oppassen ! Vals geld/geven minder enz enz. Die zijn er niet om jou te helpen ;((

Of bij het wisselkantoortje van mijn vertrouwen ;)) altijd correct, en een hele goede koers ,de beste van Buenos Aires.

En voor een koffie ,breng ik jou/julie daar graag naar toe, pro-deo natuurlijk !

Sinds kort zijn er ook de 1.000 peso biljetten (+/- 50 €) of de 500 (25€) dus de bergen papier met alleen de 100 peso zijn nu minder… gelukkig maar ;))

Hopelijk brengt het ook wat jullie er van verwachten… Suerte,

wij zijn nu een kleine week in argentinie en je ksn echt OVERAL met pin betalen of creditcard. koffietentjes supernarkten apotheken restaurants hotels etc. alleen taxis niet. ook kleine bedragen kun je met pin betalen! wij hebben euros meegenomen. we waren rond oud en nieuw in ba dus banken waren dicht. we hebbeb onze biljetten gewisseld bij een geldwisselkantoor. deze zitten overal. oa in shoppingmalls. je hebt je paspoort nodig en ze accetept
en gewoon biljetten van 50 euro. je kan op veel plekken ook met euros betalen. als je dus georganiseerd reist en taxis zijn al betaald hoef je niet veel cash mee te nemen.

fijne reis!

wij zijn nu een kleine week in argentinie en je ksn echt OVERAL met pin betalen of creditcard. koffietentjes supernarkten apotheken restaurants hotels etc. alleen taxis niet. ook kleine bedragen kun je met pin betalen! wij hebben euros meegenomen. we waren rond oud en nieuw in ba dus banken waren dicht. we hebbeb onze biljetten gewisseld bij een geldwisselkantoor. deze zitten overal. oa in shoppingmalls. je hebt je paspoort nodig en ze accetept
en gewoon biljetten van 50 euro. je kan op veel plekken ook met euros betalen. als je dus georganiseerd reist en taxis zijn al betaald hoef je niet veel cash mee te nemen.

fijne reis!

Catamaran,

Hoe kan ik met u in contact komen?

Linda Smit- de Jong

Hallo Linda,een welkom ! kijk maar op jou berichten, daar is mijn Mail,
Groet,Adriaan