Dollars of Euros wisselen in Buenos Aires

Voor iedereen die naar Buenos Aires reist binnenkort: neem dollars of euros mee (dollars zijn couranter, maar let er op dat je in Nederland niet door je bank wordt ‘opgelicht’ met de koers), je kunt ze inmiddels bijna tegen de dubbele koers die de pinautomaat je geeft wisselen.

Mocht je het vervelend vinden om dat zelf te doen bij één van de onofficiële wisselkantoren in het centrum van de stad (op de straat Florida bijvoorbeeld): wij zijn een groep Nederlandse freelancers die werken vanuit het centrum van Buenos Aires en kunnen je hiermee helpen. PM me in dat geval even!

Let ook op bij de wisselkantoren in Argentinie. Ik heb daar gewoon vals geld gekregen. Was overigens wel in El Calafate.

Hoi,

als je geld wisselt, moet je het altijd even voor de zekerheid controleren. Als je bij een officieel wisselkantoor bent geweest, en ook een bewijs hebt van het wisselen, en nog voor je wegloopt, het geld telt en checkt, zullen er geen moeite mee hebben om een briefje waar je twijfels over hebt, om te wisselen voor een ander. Dat geldt zeker voor de Banco de la Nacion.
Als je bij een niet-officiele plek wisselt, kun je wat meer pesootjes krijgen, maar zitten er ook risico’s aan.
Overigens, maar dat is bekend, zijn er momenteel 2 versies van het briefje van honderd in omloop.
Zelf heb ik nog niet problemen gehad gelukkig, en ik krijg heel wat cash binnen bij m’n B&B, die ik nooit controleer op echtheid.
Dus je moet ook wel een beetje pechhebben. Maar juist bij het op straat wisselen loop je een wat hoger risico.
Verder kun je op veel plekken tegenwoordig met debet of credit betalen, dus zo heel veel cash heb je niet altijd nodig, hoewel er zeker uitzonderingen zijn. En als je geld pint zal het altijd echt zijn. Mocht je daaraan twijfelen, loop de bank binnen waar je gepind hebt.

Maar als je met debet of credit card betaald zit je weer op de officiele koers en dus niks "verdiend’

Maar als je met debet of credit card betaald betaal je de gewone koers, dus weer niks “verdiend”

Beste Lenny,

Wij zijn 3 september in BA!
We kunnen dus het beste euro’s cash meenemen en daar inwisselen. Waar kunnen we jullie vinden?

Groetjes Lindsay