Nog een visumvraag!

Beste mensen,

Waarschijnlijk een terugkerende vraag, maar voor mij toch wel belangrijk! Ik ga een visum regelen in Nederland… Dat betekent dat ik mijn paspoort op stuur naar de ambassade hier in Nederland. Wat zou ik er dan nog meer bij moeten doen?

Verder ben ik benieuwd wat voor visum ik zou moeten aanvragen als ik eerst met het vliegveld Vietnam binnen kom en dan Cambodja in ga en even later weer terugkeer in Vietnam… En wat zijn de extra kosten hieraan vergeleken met een ander visum?

Alvast bedankt!

Ik denk dat je met het vliegtuig Vietnam binnenkomt :wink:
Weet niet exact wat je moet opsturen, wellicht dat iemand anders hier meer info over heeft. Ik heb het zelf tot nu toe altijd op de luchthaven in Vietnam gedaan (met approval uiteraard).

In jou geval heb je in ieder geval een multiple entry visum nodig. Volgens mij kost dit maar 10 euro extra bovenop de 60 euro die de ambassade vraagt. Overigens is hier wel een maximale reistijd mee gemoeid dacht ik.

He edje,

Hoe heb doe jij dat op de luchthaven dan? Kun je daar wat meer over vertellen?!

Bedankt!

Groetjes, Femke

Hallo Femke
Voor een visum “on arrival” zoals ze dat noemen heb je alleen een autorisatiebrief nodig.
Er zijn verschillende organisaties die dit kunnen regelen voor je.
Dit formulier dien je mee te nemen naar Vietnam, tevens is er nog een ander formulier, het application form… maar dat is een kwestie van invullen. Ter plekke geef je deze formulieren af met een pasfoto en USD 25 contant en klaar ben je.
Klinkt misschien veel werk, maar kost je maar een kwartier tijd om in te vullen. Naar de ambassade gaan kost je meer tijd en geld!
Groetjes
Edwin

Hallo Femke,

Even ter aanvulling op EdjeQ.

Een single entry visa kost ongeveer $15 en een multi entry visa, die jij nodig hebt, rond de $30.
De "stamp fee"voor single entry is $25 en voor de multi $50.

Je gaat met de "aproval letter"in de douanehal naar links daar is het loket voor voa.
Lever je paspoort, letter en foto’s in en je ontvangt een "form on arriival"welke je invult.
Op de onderstaande link is deze ook te downloaden en thuis al in te vullen; scheelt je wat tijd.

Even wachten en na betaling van de “stamp fee” ontvang je je visum.

Ik heb van mijn vietnamees reisbureau te horen gekregen dat ze de letter pas 2 maanden voor aankomst kunnen aanvragen wegens gewijzigd beleid van de vietnamese regering.

Een visum voor Cambodja is ter plekke makkelijk te regelen.

gr
Ton.

Hallo tim,

Wanneer je geen voa wilt doen, en het niet per aangetekende post wilt versturen naar de vietnamese anbassade wilt versturen is er nog een ander alternatief.
Je kunt dan naar de dichtstbijzijnde ANWB winkel gaan en daar voor €10 ( servicekosten) + €60(normale visumkosten geregeld in Nedeland).
Binnen enkele dagen krijg je visum , ophalen in de de ANWB winkel van aflevering.

gr
Ton.

Net even geprobeerd, er komen wel nog 25 euro voor visumonline bij.