Wat een leuk idee
Beter met een link ?
Wat een leuk idee
Beter met een link ?
heel leuk idee van nokia maar gaan de kenianen hier €15.00
voor over hebben?
velen zullen al blij zijn met een fiets met goede verlichting :idea:
sjuust, ik heb een heel pak van die led lichtjes mee van de ‘‘action’’ .
15€ uitgeven is idd. en ver vooruitzien om te beseffen dat het heeel lang nuttig zal zijn lukt ook meestal niet…
Maar bijv. onze Ndurya is superblij met zijn fiets (en strax met de led lichtjes) dus die heeft er wel heel wat voor over om hem up te graden. Hij krijgt zeker een bijdrage (10€) voor zo’n ding, van ons.
Moesten er hier reizigers zijn die denken, Goh wat voorn nuttig kado kan ik een Kenyaan geven… Voila… Is eens wat anders dan een zak snoepen of een doos pennen.
:slywink:
Ik kon je link niet openen. Waar gaat het over?
Tja, de beheerders willen niet dat ik tekst plaats, mag alleen links plaatsen. Speciaal voor jou doe ik toch een stukje :
New alternative charging solution debuts Providing free and environmentally friendly electricity for mobile phones, the Nokia Bicycle Charger Kit consists of a charger and dynamo, as well as a holder to secure the phone to the bike. When the kit is installed, the dynamo - a small electrical generator - uses the movement of the wheels to charge the handset through the standard 2mm charging jack used in most Nokia mobile phones. Lambeek continued, "You must look at a number of things when it comes to power management - such as ensuring the phone’s operating system is as power-efficient as possible. Now, with our innovative bike charger, people get even more freedom to use their Nokia without worrying about battery life. Bicycles are the most widespread means of transport in many markets around the world, so this is just one more benefit to be gained from an activity people are already doing. This is a great solution to a real challenge, whether people will use it due to limited access to electricity, or to be more environmentally responsible
BRON : LXer: Linux News
ik wist het ook niet zeker maar had gegokt dat het over een fiets oplader
ging voor de mobiele telefoon
ik heb in kenya ook de mobile telefoon gezien met ingebouwde solar oplader op de achterzijde heeft iemand hierover al resultaten gehoord
want ik heb het in een shop bekeken maar had de indruk dat het nog geen top kwaliteit was, wie heeft ervaringen hierover gehoord?
groet
:zon02::idea:
http://www.intivation.nl/news-item/article/kenyas-safaricom-launches-solar-phone/
de prijs voor deze mobiel is ongeveer €30.00
maar hoe de kwaliteit is?
in kenia worden ook veel nokia mobiele telefoons vekocht van chinese afkomst voor ongeveer de helft van de prijs wat het hier kost voor hetzelfde model maar ze zijn niet origineel dus let er goed op als je er een wil kopen.
want je weet het goedkoop kan duurkoop zijn
BRON:
Translate.google.co.ke:
Nieuwe alternatieve oplossing voor het opladen debuten het verstrekken van gratis en milieuvriendelijke elektriciteit voor mobiele telefoons, de Nokia Fiets Charger Kit bestaat uit een lader en dynamo, alsmede een houder om de telefoon veilig aan de fiets. Als de kit is geïnstalleerd, de dynamo - een kleine elektrische generator - gebruikt de beweging van de wielen aan de handset op te laden via de standaard 2mm oplaadcontactdoos gebruikt in de meeste mobiele telefoons van Nokia. Lambeek vervolgde: "Je moet kijken naar een aantal dingen als het gaat om power management - zoals het waarborgen van de telefoon van het besturingssysteem is als macht-efficiënt mogelijk. Nu, met onze innovatieve bike lader, mensen krijgen nog meer vrijheid gebruik te maken van hun Nokia zonder zorgen over de levensduur van de batterij. fietsen zijn de meest wijdverbreide middel van vervoer in vele markten in de wereld, dus dit is gewoon een extra voordeel worden behaald door een activiteit mensen zijn al bezig. Dit is een geweldige oplossing voor een echte uitdaging, de vraag of mensen het gaan gebruiken vanwege de beperkte toegang tot elektriciteit of naar meer milieuvriendelijke verantwoordelijk.
de mobiel telefoon moet dan wel in een zeer goede houder
bevestigd worden anders valt het er erg gemakkelijk uit denk ik
denk maar eens hoe de wegen in kenya zijn en men heeft niet zoals
wij hier fietsen met schokbrekers
het is beter als de regering gaat investeren in grootschalige solar projecten, zodat de stroomvoorziening beter gegarandeerd word
en niet zoals de laatste maanden dat een paar keer per week de stroom
totaal uitvalt
Wacht maar niet op de regering… er is wordt weer gekort op electriciteit.
Elke vrijdag tussen 9 uur 's morgens en een uur of 5 's avonds.
Kenia is 1 van de duurste landen ter wereld wat betreft electriciteit.
Die zonoplades voor de mobiel heb ik gezien, maar de kwaliteit is niet bijzonder.
Er zijn ook handopladers voor de mobiel, net als een knijpkat.
En, mobieltjes voor 2 simkaarten, kun je zowel met Safaricom en Zain bellen.
Het meeste electra komt van stuwdammen, vooral de droogte heeft geen goed gedaan aan de voorziening.
http://www.gsmpedia.nl/nokia-c1
dit zijn prima toestellen kwalitatief goed met weinig poespas
ook voor nederland erg goed maar niemand gaat ze kopen
niet blits genoeg voor de jeugd men wil alleen de nieuwste modelen
om er mee te showen dat men het nieuwste model heeft
de solar telefoon en fiets opladers zijn leuke marketing promoties
voor de grote multinationals maar in de praktijk werkt het niet maar het gaat hun er hoofdzakelijk om aandacht voor hun naam te krijgen
de keniaanse economie is er meer gebaat bij dat de stroom voorziening
beter gegarandeerd word
dus meer investeren in andere bronnen dan alleen de waterkrachtcentrales