Goederen verschepen naar Kenya

Op dit forum zullen ongetwijfeld mensen zijn die weleens goederen via Mombasa verscheept hebben.
Ik heb in Nederland een prachtige generator staan die ik naar Kenya wil zenden.
Een vriend van mij is piloot bij de KLM en via hem kan dat voor een laag tarief door de lucht.
Het probleem is dan dat de generator aankomt in Nairobi en ingeklaard moet worden en naar Mombasa door moet.
Een C en F agent rekent daar al gauw 60.000 sh voor.
Niet interessant dus.
Het mooiste zou zijn als ik mee kan liften met een ander of een organisatie die goederen naar Kenya verscheept en waar ik dan een stukje van de container huur.
Ik hoor graag of iemand zoiets weet.
Gr Wim

Wim gelukkig nieuwjaar en ook de andere meelezers!

Wat weegt hij ?(klein -groot)

Ook van mij voor alle lezers een goed 2015
De generator weegt 125 kg en meet ca 80X50X50
Hij staat op wielen
Gr Wim

Nee,jammer dat lukt me niet.
Had in begin tijd wat kleine generators op gestuurd,maar die waren nog geen 50kg
met wat wat truuken lukte dat betaalbaar.
Misschien dat anderen wat goede oplossingen weten.
Het probleem van groter en zwaarder is dat van de inklaring,dat zouden we moeten oplossen.
Zelf ben ik over geschakeld op zonnepanelen maar dat wisselt nog al met de techniek is
ook nog niet makkelijk,maar iets verzenden is dan geen probleem.

.

Hallo Jaap
Hoe werkt dat versturen van kleine generators?
Ik heb er nl ook nog een van 25 kg die er heen moet.
Voor zover ik weet zijn generators vrijgesteld van invoerrechten
Gr Wim

Hallo Wim,

We kennen iemand die kan je helpen. We hebben 2x goederen, incl…generator naar diani beach opgestuurd. Alles goed aangekomen. Stuur ons bericht voor meer info. www.villakenia.info . gr.Helen

• Updated - - -

sorry wim, villakenya.info

Hallo Helen Volgende week ben ik in Kenya. Op welk tel nr kan ik je bereiken?
Of mail me het nr even op. wim.fabrie@gmail.com
Gr Wim

wim
weet je nog, doe de groeten aan Jan van de bloemen

Hello Helen

Is het misschien mogelijk om gevens hier in het forum te vermelden zodat er meer mensen hiermee geholpen zijn.

Wim

Er is in Keulen een bedrijfje opgestart wat persoonlijke goederen verzamelt en dan in een container naar Kenya verstuurt.
Ik moet het adres even opzoeken dan zal ik het hier op het forum vermelden.

Groet Keeska

Jambo Keeska,

Geen probleem. gr. Helen

SCS EAST AFRICA FREIGHT
MENDELSSOHNSTR.6
50827 KOLN, DUITSLAND
MOB: 4915213857354
FACEBOOK:ali baasba/scs
email: scs.salim@yahoo.de

Bedankt Hellen dat is het zelfde bedrijf wat ik via Kenyaanse vrienden in NL en D heb door gekregen.

Het systeem wat ze gebruiken is het zelfde wat al enkele jaren gebruikt wordt vanuit de USA.

Groet Keeska

En? is er al wat bekend van een prijs idee ? Want ook hier in Amsterdam en Rotterdam stikt het van verzamel containers
,voor allerlei landen in Afrika,daar zijn hier duizenden bedrijven van.

Hoi Wim, Vanavond heb ik een mailtje van Ali Salim (scs) gekregen. Zijn mobile nr in Kenya is 0712530806, hij is tot 8feb in MBA. Fijn avond. gr. Helen

Thx ik ga hem bellen
Heerlijk weer hier. Gr Wim

• Updated - - -

Thx ik ga hem bellen
Heerlijk weer hier. Gr Wim

Hoi Jaap, Er is geen vast prijs. BARGAIN, the kenyan way!!gr Helen

Ali gaf mij een prijs op van euro 6,50 per kg incl handling. Klopt dat een beetje?
Gr Wim

• Updated - - -

Ali gaf mij een prijs op van euro 6,50 per kg incl handling. Klopt dat een beetje?
Gr Wim

Dat begrijp ik,maar om een idee te krijgen voor iedereen hier zou het leuk zijn (of je wilt zoiets geheim houden, typies nederlands geen probleem)
als je aan gaf hoeveel het ongeveer was en wat de kosten totaal waren ongeveer.
Dan kan iedereen een schatting maken en heeft er wat aan. (inclusief je zelf misschien ook voor andere dingen?)
Anders krijg je hetzelfde als de vroegere vliegtuig prijzen voor vluchten naar Kenia (niemand gaf een prijs ,maar
was weer een prachtig koopje van …omdat ze een speciale actie hadden omdat het koud was in nederland?)
Later bleek dan dat het meer dan honderd euro duurder was,dan normaal.
Vandaar dat het leuk zou zijn en dan komen de meelezers ook uit hun schulp.

wel ,dat is tenminste iets, het is wel de vraag of de invoer rechten inbegrepen zijn dan is dit misschien nog niet zo gek (hebben ze daar BTW/en of Tax? en hoeveel ?)

Dan nog vervoer er naar toe en vervoer naar de Beach?

loopt toch op neem ik aan,ik wacht wel even op je antwoord hoe jij dat ziet.

Nou ,als ik er mensen mee kan helpen (en Kenia) wil ik het wel zo doen:
grote Koffers en grote dozen etc.
Let op een gedeelte van de route gaat met luchtvracht. (ca 14 dagen)
Max gewicht per pakket of koffer etc. 30 KG.

Opslag amsterdam
Pierre cuypershof 26
1067LC A.dam
Tel 0684088395

incl. opslag hier,(krijg wat ruimte Mariette heeft beloofd dozen vol met gratis schoenen op
te halen voor Kenia ) = 82,50 papierwerk etc inl.inklaring Kenia.
Dan naar Mombassa ik kan daar dame die heeft al bescheiden opslag,dus laten we haar een tientje geven,
voor dat afhaal werk en dan kan ze bellen naar diegene die het moeten hebben.(en desnoods in overleg naar toe brengen
indien niet afgehaald mogelijk,met Tuke de Tuktuk ?,Matatu?)

Okay dus dan komen we op een 92,50 incl opslag,handeling etc etc.

Dat is dus totaal 92,50 per 30kg groot pakket of grote koffer.
Dus dat komt met alle kosten er bij op een 3,10 per Kg.

(P.S. mensen die goederen versturen er komt vaak in een ander land te betalen invoerbelasting en BTW
bij dat bedrag hang natuurlijk zamen met de waarde van de invoer ,dus gouden horloges is meer
dan gewone spullen vaak met weinig of normale waarde indien nieuw)

Een voorbeeld van wat ik geprobeerd heb:(is schoenen,tassen,jurken etc allemaal nieuw)
De totale tax was dan een 20-30 Euro ligt er een beetje aan, deze dame kan prima huilen,
dat schijnt ook uit te maken,ik heb wat geld gestuurd dus ze kan deze kosten voorschieten)
Misschien kan ze er een bedrijfje mee beginnen?

Uiteindelijk is het zo hoe groter hoe goedkoper.
Maar als ik dan zie dat de gewone post al voor klein pakketje van 10kg al dik boven de
honderd rekent (zonder nog de tax) heeft ze misschien een kans.

Jaap